2009. augusztus 1.

Miért késik a vonat?

Nagyobbik gyermekünk első látogatására készültünk. Az internetnek köszönhetően megvásároltam a jegyet on-line, hogy ne legyes semmi probléma.
Ezzel nem is volt probléma, a helyi és a nemzetközi jegy a kézben.
Svájcba átszállás nélkül a Wiener Walzer közlekedik, amely este indul a Keletiből, és másnap reggel van Zürich Hauptbahnhof-on.
Kicsit aggódtam, hisz mi nem nagyon voltunk otthon a tömegközlekedésben, autóhoz szokott család vagyunk.

Gondoltam, ha felszáll a WW-re, akkor nagy baj lehet.
Azt azonban ki gondolta volna, hogy eljutni addig, na az a probléma?
Gyermekem kiment a vasútállomásra, hogy onnan majd a Nagykanizsáról érkező vonattal felutazik "aznagyfővárosba".
Tudtam,  hogy már a vonaton kell ülnie, de nem nyugodtam meg, míg nem beszélek vele. Felhívtam, ekkor derült ki, hogy még mindig ácsorog a peronon, vonat sehol.
A jegyeket úgy vettem, hogy jó 40 perc volt a megérkezés és az indulás között, tehát kényelmesen el lehet foglalni a helyet.
Mivel a telefonbeszélgetéskor már 15 perce kellett volna utaznia, kezdtem aggódni.
Mit csináljak? Mit csináljak? Nem egyszerű 1000 km-ről intézkedni.
Nagy nehezen, sokadik kísérletre felvették a telefont a MÁV-nál (mert vagy foglalt, vagy nem veszik fel),
érdeklődtem, hogy mégis mi "lőtte" a vonatot, hisz nyár van, nem esik a hó, nem fúj a szél, ennél ideálisabb időt el sem lehet képzelni az utazásra.
AKKOR MIÉRT KÉSIK A VONAT?
A vonal túl oldaláról ingerült válasz:
- A sok felszálló miatt késik a vonat...
Na ez az a pillanat, amire nem tudsz mit válaszolni.

Megtudtam, hogy ca. 30 percre lehet számítani.

Ekkor gyors telefon a gyereknek, hogy ne kockáztassunk, inkább szálljon le Kelenföldön, az a tuti.
A vonat végül 35 percet késett, így nem tudom elérte volna-e.

A WW menetideje szerint 07.20-kor kell érkeznie HB-ra. És minő mgelepetés 07.20-kor begördült a szerelvény.
Még otthon egy 200 km-es távon is tud bő fél órát késni egy vonat, ezer kilométeren nem. Pedig, gyanítom akadt sok fel és leszálló,
Ennyit az otthoni közlekedésről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése