2010. július 31.

Isten veled Smart

Be kell valljam a Smart-tal kissé befaragtunk.
Történt ugyanis, hogy tudtuk mi azt, hogy egy 10 év körüli autótól csodát nem kell várni, és örülünk, ha egy évet szolgál nálunk, ameddig tart a műszakija.
Igen ám, de azt nem tudtuk, hogy itt gyakorlatilag bármikor behívhatnak műszaki vizsgára.
Pláne, ha az ember más kantonból vásárol.

Megvettük a kis "tökházat", bár nem voltam kiegyezve az automata váltóval, ezért inkább trip tronic üzemmódban jártam vele, semmi panaszom nem volt.
Eltelt néhány hónap, és levelet kaptam a helyi közlekedési hatóságtól, hogy vigyem el műszaki vizsgára.
Aminek az ügyintézése szintén tök egyszerű. Érkezik a levél, abban van egy határidő -nekem 6 hét volt-, amin belül kell megejteni a vizsgát.
Az interneten bejelöltem a megfelelő időpontot.
Igazából úgy voltunk vele, hogy "Isten neki fakereszt", minden felkészítés nélkül nekiugrunk.
Az általam választott időben elmentem. A bázis egy nagyon korrekt kis vizsgáztató hely, egyszerre 4 autót tudnak vizsgálni. Természetesen minden automata, elektronikus, nincs lehetőség összekacsintásra.
Kiderültek az apróbb problémák, pl. kavicsfelverődés. Hiába magyaráztam én, hogy nem szemmagasságban van, nem nagyon hatottam meg őket. Már ez is olyan ok lett volna, amiért bukik az autó. Sajnos azonban kiderült, hogy a CO2-ja is rossz az autónak.
Így kaptam egy újabb dátumot, 1 hónapnyi időre, hogy addig hozzam rendbe a hibákat és menjek vissza.

Otthon komoly gondolkodás, mi legyen. Ha itt csináltatom meg, akkor többe kerül, mint amennyit az autó ér.
Jött a mindent megmentő gondolat, egyébként is mentem volna haza, elmegyek ezzel, megcsináltatom és már minden rendben is.
Még innen nagy nehezen találtam egy szerelőt az nagy Budapesten. Nem is gondoltam, hogy ilyen kevesen foglalkoznak otthon SMART javításával.
Így is lett. Az egy külön posztot megérne, hogy 6 órába telt Budapestről hazajutnom egy 70 km-re lévő településre, de erről majd máskor.

Szóval autó meg lett javítva, boldogan jöttem vissza, és vittem a vizsgára, ahol ismét megbuktam. Kiderült, hogy ugyan a motorral is voltak problémák, de a fő baj a katalizátorral van.
Gyors döntés született, egy kanyi vasat sem költünk rá, autó megy a levesbe.
Feltettem egy magyar és egy szlovák oldalra, másnap jöttek érte.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése