2012. szeptember 29.

Bírság - ahogy itt intézik

Minap a postaládánkban egy ismeretlen feladó általi levél volt. Itt jegyzem meg, hogy Svájcban nem divat az ajánlott levél küldése. Ha az ember olyan levelet kap, amit szignózni kell, az már valóban komoly dolog.
Felbontva a levelet, meglepődtem.

Mahnung! azaz fizetési felszólítás. Végigolvastam miszerint nem fizettem be a parkolási bírságot, ezért felszólítanak  hogy 14 napon belül pótoljam azt.
Mi van?
Hirtelen nem tudtam hova tenni a dolgot, mert soha nem bliccelünk.
Így aztán tüzetesebben megnéztem a papírt.

A rendszám stimmelt, de a helyszín és legfőképp az időpont már furcsa volt. Abban az időpontban a fiúk dolgoznak, tehát nem lehettek az adott helyszínen.
Aztán, folytatva a kutakodást kiderül, hogy az autó egy sötét színű VW.
Na, itt már végképp kiderült, hogy nem mi voltunk a tettesek, hisz a mi autónk egy fehér Citroen.

Persze jó dühös lettem. Rögtön tollat, illetve klaviatúrát ragadtunk, és válaszlevél íródott.
Miszerint fel vagyunk háborodva a pontatlanságuk miatt. Mielőtt elküldtük még elolvastattam egy "bennszülöttel" (nem pejoratív értelemben a helyikre gondolok), hogy megfelel- e az itteni etikettnek.

Én ezt ajánlva adtam fel, hogy érezzék a súlyát.
Két nap múlva ismét levél jött a fenti cégtől. Már kezdett elborulni az agyam, hogy a 2. számú Mahnungot kaptuk meg. Felbontva azonban egy bocsánatkérő levél volt, amiben sűrű elnézések között ismerik el a hibájukat.
Dagadt a májam,és persze meg is nyugodtam.

Viszont egyből azt jutott eszembe, otthon vajon küldenének hasonló levelet?

Igaz, hogy már évek óta nincs tapasztalatom, de emlékeimben még megtalálhatóak ezek a kedvesnek nem mondható levélkét, miszerint amennyiben nem csinálom ezt meg azt, akkor halálnak halálával, de legalább x ezer forint bírságot rónak ki rám.

Bár a blogban kevés utalást szeretnék közzétenni, de ez kiverte nálam a biztosítékot:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése