2012. október 31.

"Miért én szóljak?"

Nagy gondban voltam, amikor ennek az írásnak címet kellett adjak, mert több előző témámhoz is kapcsolódik.
Lehetett volna a Mekk Mester sztorikhoz is illeszteni, de a fűtés témához is, ami már sorozattá nőtte ki magát. 

Azonban úgy gondoltam, hogy a témának van egy érdekes vetülete, ezért lett a címe a fenti.
A fűtés témával már hetek óta kínlódunk, ez nem újdonság.

Minap reggel mondja a szomszéd, hogy megoldódik a probléma hamarosan, mert "szegény" tulajdonos már két hete megrendelt valamit a fűtéshez, de az még nem jött meg, és ezért nem működik a dolog.
Mondanom se kell a szemöldököm az egekbe szaladt:
1./ ha nekem fizetnem kell az időszakos átvizsgálásért, akkor miért 6 héttel a fűtési szezon kezdete után derül ki, hogy valami gáz van,
2./ ha az idióta tulajdonos tapasztalta a problémát, akkor nem kellett volna szólni a lakóknak?

Das isch komisch, mondja erre a svájci, de jelen esetben én is ezt mondom.

Ezzel még nincs vége a dolognak.
Ugyancsak ezen a napon az ebéd utáni mosogatás alkalmával tapasztalom, hogy nem meleg a meleg víz, sőt egyre hidegebb.
Elborult aggyal vágtattam át a szomszédhoz: van-e meleg vizetek felkiáltással.  A válasz - nem meglepő módon - nincs.
Megkérdeztük a többi lakásban lakókat is. Persze sehol nincs. Ekkor mondom, egyiküknek, aki valamelyik yugo utód államból jött, hogy hívja már fel a tulajt.
Itt jegyzem meg, a mi panaszos levelünket ekkorra már megkapta a tulajdonos, gondoltam, jobb lenne, ha más is szót emelne az ügy érdekében.
Ő azonban, azt mondta, hogy nem akar szólni, mert nem beszél olyan jól németül, stb. Gondoltam megpróbálom a svájci lakót, hátha neki nem lesz nyelvi problémája. :)
Itt sem jártam sikerrel, mert: miért pont ő szóljon?
Érdekes helyzet. Ha ez otthon történik, már x számú TV csatorna lenne a helyszínen.
Itt meg mindenki hallgat mint sz@r a gazban.
Miért? Nem értem.
Ha valaki külföldi, attól még ugyanazok a jogok illetik meg, mint az ide születetteket, ha meg echte sweizer, akkor miért nem nyitja ki a lepénylesőjét?

Nem maradt más, mint előre. Párom "elcsípte" az épp hazaérkező tulaj legnagyobb csemetéjét, és megkérte, hogy szóljon már az apjának, hogy nincs víz. Gondolom a csúnya tekintete hatásos volt, mert papa néhány percen belül megérkezett.

Persze, később arra is fény derült, miért fogyott el a meleg víz.
Nagy tudású schweizerbürger reggel valami csapot szerelt, és elzárta a főcsapot. Valószínűleg a meghibásodás elkerülése miatt a vízmelegítő (mivel nem érzékelt átfolyást), leállt. 
Az idióta pedig nem ellenőrizte hogy minden rendben van-e; mint aki jól végezte dolgát hazament.
Természetesen estére egy kanyi meleg víz sem volt.
Nem állítom, hogy kellemes volt egy fűtetlen lakásban, hideg vízzel zuhanyozni.

Csak azt nem értem, ha valaki nem ért valamihez (nem szégyen), minek áll neki barkácsolni, miért nem hív szerelőt? Oké, tudom pénzbe kerül, de egy vállalkozásba pénzt is kell fektetni, nem csak kivenni. 
Ha sajnálja a pénzt a szakemberre, előbb-utóbb a ház le fog amortizálódni. Ehhez szerintem nem kell diploma, hogy valaki belássa. Még ha svájci is.

Időközben megkaptuk a válaszlevelet panaszunkra. Kissé felháborodott hangnemben válaszolt emberünk, miszerint mire volt jó, ajánlott levelet küldeni? Miért nem mentünk be az irodába, hisz az mindennap 8-12 óra  között nyitva van? Miért nem telefonáltunk?
És különben is a megreklamált számla rendben van.

Jót mosolyogtam, mert ő még nem tudja, hogy közben mi jogi útra tereltük a dolgot, sőt időközben még egy olyan tippet is kaptunk, hogy a parkolásra kifizettet díjat is jogtalanul kéri el. 

Kíváncsian várjuk a fejleményeket!
Időközben a fűtés elindult, október 30.-án, hat héttel a fűtési szezon megkezdése után.

4 megjegyzés:

  1. Kedves Blogger, hamarosan Svájcba költözöm a családommal (Aargau) és néhány kérdésben szívesen hagyatkoznék a tapasztalataidra. Az összes bejegyzés elolvasása után nincs kétségem afelől, hogy segítségünkre lehetnél a fontosabb kérdések tisztázásában. Megkereshetnélek esetleg emailben? Üdv Dávid

    VálaszTörlés
  2. Kedves Dávid!
    Természetesen.
    :)
    Várom a kérdéseket.
    Szép napot!
    SS

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves SS!
      Köszönöm előre is! :)
      Hol érhetnélek el privátban? A mail címem nyilvános a profilomban, a tiédet nem találtam meg. Üdv, Dávid

      Törlés
  3. Ezzel a "Miért én szóljak?" mentalitással én is találkoztam:-)
    Amikor elromlott a közös mosógép, mjad nem sokkal utána a szárító is, akkor senki sem szólt a házmesternek, inkább nem mostak jó ideig...
    A mosógépnél szóltam, megjavították.
    A szárítónál azt mondta a férjem, hogy ne te szólj megint, mert a végén még azt mondják, hogy te rontottad el.
    De nem tudtam kivárni, hogy más lépjen, megint nekem kellett szólni, pedig hetente 12 ember mos azzal a géppel legalább...

    VálaszTörlés