2013. május 9.

Magyarország! "Szeretlek!"

Hirtelen felindulásból született az írás, így lehet néhol keményebben fogalmazok. Elnézést.
Nem értem az otthon zajló dolgokat.
Ennyire jól működik minden? Nem kell a pénz? Nem akar senki dolgozni?
Vagy mi van?

Már korábban is írtam, hogy én hazajárok orvoshoz, mivel a bizalom nehezen épül fel bennem, és bizonyos területeket illetően komoly kórelőzményem van. Ezt figyelembe véve, nem szívesen cserélem le az orvosaim, másrészt a kecske is jól lakik, és a káposzta is megmarad. Ugye nem kell magyarázzam, hogy az otthon privátban igénybe vett szolgáltatás lényegesen olcsóbb, mint az itteni? Ráadásul, szerintem az orvosi problémákat nem árt, ha az ember az anyanyelvén tudja megbeszélni. 
Lehet ezzel vitatkozni, de vannak olyan problémák, amiket magyarul sem egyszerű megérteni (itt nem egy náthára gondolok).
Off:
(Idősebben még emlékezhetnek a Tavasz tizenhét pillanata c. szovjet sorozatra, ahol aggódnak, hogy a kismama szülésnél az anyanyelvén fog megszólalni, és lebuknak.)
Bocs, elkalandoztam. Hogy ez most miért jutott eszembe?
:)
On:
Esetemben évek óta kifogástalanul működik a dolog. Az orvosaimhoz utazásom előtt bejelentkezek, és ők is próbálnak rugalmasan kezelni, mindegyikőnk megelégedésére.


Most a páromat szerettem volna egy menedzserszűrő programra elküldeni. Ugyan, itt nem volt korábbi ismeretség, de nem gondoltam, hogy ekkora gondot fog okozni a bejelentkezés. 

Google a barátunk, pillanatok alatt egy csomó rendelőt dobott ki, ezzel nem is adódott probléma.

Először, kényelmi szempontból egy, a megyeszékhelyen működő orvosi intézményt (szigorúan privát) kerestem meg, időpont egyeztetése céljából.

Az alábbi választ kaptam:

"Örömmel vettük és köszönjük visszajelzését GOLD szűrőprogramunkkal kapcsolatosan.
 Szeretném Önt tájékoztatni, hogy az Ön által megjelölt időpontban sajnos nem tudjuk elvégezni a kért Gold programcsomagban található szűrővizsgálatokat.
A legközelebbi férfi szűrővizsgálati napunkat  2013. június 04-én tartjuk, melyre  szeretettel várjuk."

Hozzá kell tennem,  hogy SEHOL nincs megjelölve a oldalukon, hogy a hét/hónap/év mely napjain van lehetőség a jelentkezésre.

Arról nem beszélve, hogy ők szabják meg, hogy mikor mehetek? ( jó sok pénzért)

Hm...


Sebaj, nézzünk egy intézményt "az nagy fővárosban". Kettőt választottam. Az elsőnél nagyon szimpatikus volt a webes felület, online jelentkezéssel. A személyes adatok mellett kérik, hogy két időpontot adjunk meg. Kitöltöttem, a kért két időponttal, és vártam a választ. Már kezdtem örülni, hogy minden rendben lesz, mert nagyon profinak tűnt minden.
A válasz:

"2. típusú menedzserszűrésre a május 20-i héten nem tudjuk fogadni.
Kérhetek más időpont javaslatokat?
Hétfő és szerdai napokon végezzük urak részére a menedzserszűrést, a 2. típusú kb. 3-3,5 órát vesz igénybe."

Ekkor már kezdett a vérnyomásom az egekbe szökni.
Miért kell komplett hülyét csinálni a fizető ügyfélből? 
Ha nem tudnak/akarnak szolgáltatni, akkor mi a bánatnak reklámoznak?

Három a magyar igazság - tartja a mondás, így nem maradt más, mint ismét jelentkezés.
Bevallom, már ennél is az előzőekre számítottam, ám itt szinte azonnal válaszoltak, és időpontot is tudtak adni abban az egy hétben, amit  megjelöltem.
Tájékoztató anyagot küldtek a vizsgálatok rendjéről, és még arról is, hol van lehetőség a kedvezményes parkolás igénybevételére.
Hogy még stílszerű is legyen a dolog, az intézmény a Swiss Clinic nevet viseli.
Remélem a szolgáltatásuk is hasonló lesz.
:)
Zárójelben jegyzem meg, az ő áraik a legalacsonyabbak a három közül.
Folyt. köv.





11 megjegyzés:

  1. Engedd meg, hogy ezzel most ne ertsek egyet teljesen.

    A Gellert ternel talalhato fogdokim 1998. ota, azaz mar tizenot eve kezel. Kis rendelovel inditott, de annyira kinotte magat, hogy most mar a fel emelet az ove. Megvasarolta, majd egymasba nyitotta a lakasokat, es a kezdeti 3 fogaszati szek helyett most mar 9 varja az ugyfeleket.
    Verprofi a manus, es az osszes mellette dolgozo segedorvos, valamint noverke is.
    Rengeteg pacienst vittem hozza, nagyon jo kapcsolatban vagyunk egymassal.

    Ha hazacsorgok, hogy ekkor vagy akkor mennek, akkor kizarolag ugy tud bepreselni egy adott napra, hogy az egy masik beteg idejebol megy el.

    Ezzel csak azt akarom mondani, hogy lehetnek olyan "sikeres" maganintezmenyek, amelyek annyira tele vannak, hogy a legjobb szandekaik ellenere sem tudnak a fentieknel rugalmasabbak lenni.

    Nem hiszem, hogy arrol van szo, hogy nem kell nekik a penzed.

    VálaszTörlés
  2. Én a válaszokból nem ezt olvastam ki.
    Ezt el tudnám fogadni, de akkor tájékoztassanak róla. Már a hirdetésükben.
    Így lenne korrekt.
    Mondok egy példát: évekkel ezelőtt szükségem volt egy orvosra, így bejelentkeztem egy nagyon elismerthez. Ő akkor azt kérdezte, hogy voltam-e már nála és mivel a válasz nemleges volt, azért elnézést kért, és azt mondta, hogy nem fogad új beteget. Persze, félre állt a szám, de ez így korrekt.
    Mondom másikat a hétköznapi életből: otthon kinézel valami nagyon áhítottat, vagy épp akciósat mondjuk a "madarastescoban", másnap reggel odamész, és kiderül, hogy még nincs/már nincs/nem is volt.
    Felháborodsz, nem?
    :)

    VálaszTörlés
  3. Hat ez igy most fogyasztovedelmi kerdes.
    Ezek szerint a te olvasatodban az orvosi rendelok mar a reklamukban is megtevesztettek a fogyasztot, mert nem tuntettek fel peldaul azt, hogy egy adott szurovizsgalatot ferfiak reszere csak bizonyos napokon vegeznek.

    Tudod, hogy mindenre harapok, ami otthon negativ, de en meg mindig nem latom ezt olyan szornyunek.

    Azert elofordul olyan a vilagban, hogy egy kozert nem nyit ki csak azert, mert Mr. Gigamilliardos begordult a parkoloba. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy en is beleestem mar abba a hibaba, hogy "nalam van a penz, mindenki ugraljon korbe", de azert ez nem igy mukodik, meg nyugaton sem.

    A te esetedben eletbe lep a demokracia alapszabalya.
    Valaszthatsz!
    Ha azok nem tetszenek, nem mesz hozzajuk.
    Mar meg is van oldva a problema. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennyire félreérthető voltam?
      Hm...
      Itt nem arról van szó, hogy nálam a pénz, és gurítsák a vörös szőnyeget.
      :(
      Hanem arról, ha valaki valamit reklámoz, az legyen elérhető.
      Ha nem, az a vásárló átverése.
      Tök mindegy, hogy egy pár zokniról, 1 kg paradicsomról, vagy szolgáltatásról van szó.

      Törlés
    2. Kozben visszaertem ide... :)

      Teged idezlek: "Hozzá kell tennem, hogy SEHOL nincs megjelölve a oldalukon, hogy a hét/hónap/év mely napjain van lehetőség a jelentkezésre."

      Ez szamamra azt jelenti, hogy benne van a pakliban az is, hogy esetleg bizonyos napokon nem elerheto egy-egy szolgaltatas. Nem hazudtak, nem vertek at, pusztan nem tajekoztattak "teljeskoruen" a lehetosegekrol.
      Ilyennel mas orszagban is talalkozhatsz.

      Meg valami: "Arról nem beszélve, hogy ők szabják meg, hogy mikor mehetek? ( jó sok pénzért)"

      Erre a mondatodra irtam, hogy ez erosen ugy hangzik, hogy ha neked tele van a bukszad, es ok a penzedre palyaznak, akkor az ev minden perceben legyenek hajlandoak a meleg szekletet is kinyalni a fenekedbol. [elnezest a megfogalmazasert]

      Bocsanat, de ennek a mondatnak [foleg a zarojeles resz miatt] ilyen olvasata van.

      Törlés
    3. Eddie,
      Én úgy értelmeztem az oldalt, mint egy vasúti menetrendet.
      :)
      Ott is megjelölik, hogy mely napokon közlekedik a járat.
      Nem?
      Ha nincs jelölés, akkor minden nap.
      :)
      Nincs a megfogalmazással semmi baj. Nem erre próbáltam kihegyezni az írást, ezért is a zárójel, de a privát rendelés lényegében ezért jött létre. Egy magasabb összegért, magasabb szolgáltatást kapsz.
      Szerintem.
      Lehet rosszul látom, de ha fizetek, akkor elvárom a "magasabb" szolgáltatást.
      Ha SZTK rendelésről lett volna szó, akkor max. dörmög az ember, hogy miért kell ennyit várni stb, de ez privát rendelés.
      No, mindegy. Nem vagyunk egy véleményem a témában, van ez így.

      Törlés
    4. Igen. Igazad van.
      Bizonyos napokon valoban magasabb szolgaltatast kapsz a penzedert, mint az SZTK-ban, ugyanakkor ez a szolgaltatas nem erheto el az ev osszes napjan.

      A Tokio mellett talalhato Fujiq vidampark lenyegesen magasabb szolgaltatast nyujt, mint a budapesti, megis elofordult, hogy amikor ott jartam, az egyik hullamvasutat eppen karbantartottak. Sem a weboldalon, sem a parkot hirdeto brossurakban nem emlitettek meg, hogy ez pont azon a napon fog megtortenni. En ott voltam, volt penzem, befizettem a belepot, megsem probalhattam ki minden attrakciot.
      Akkor a japanok is szemetek?

      En ugy gondolom, hogy ezt nagyon felre nezed, vagy felre akarod nezni.

      Ezek a rendelok nem kovettek el semmilyen hibat, mindossze neked volt egy rosszabb napod, amikor erzekenyebben reagaltal bizonyos dolgokra.

      Te magad irod, hogy hirtelen felindulasbol szuletett az iras.

      Szerintem ebben az esetben teljesen abszurd a felhaborodasod, es mar sokadik napja nem tudod tisztan latni a helyzetet.

      De ahogyan irtad, nem vagyunk egy velemenyen a temaban. :)

      Törlés
  4. Én nem járok vissza orvoshoz sem, így nincs tapasztalatom.

    Belém a tanárom ezerrel beleveri mindkét nyelven, hogy muszáj tudnom az orvosi dolgokat is...de megértem, ha valaki ragaszkodik a saját anyanyelvű orvosához.

    VálaszTörlés
  5. Az én rendelőmben rendszeresen vannak manager szűrések, szombati napon. Akkor a leszervezett orvosi gárda és asszisztencia végigvizsgálja az előjegyzetteket (25-30 ember). Hétköznap mindenki főállásban dolgozik, ezt csak a hétvégére tudják bevállalni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy ezt megosztottad.
      :)
      Ez egy nagyon szuper lehetőség.
      Egyébként, a leszervezett utolsó klinika is csillagos ötöst érdemel. Kedvesek, segítőkészek voltak nagyon.
      Úgy látszik, csak a merítésem volt rossz.

      Törlés