2013. augusztus 11.

Aki nem lép egyszerre... unatkozol? vagy mi a szösz?

Minap egy ismerősöm azt mondta, hogy nem szeret itt Svájcban, mert nincs mit csinálni. Unatkozik.
Mivel nem volt világos a "nincs mit csinálni" kifejezés ezen összefüggésben, visszakérdeztem, hogy mégis mit szeretnél csinálni? Erre nem érkezett válasz.

Azóta is sokat gondolok a kijelentésre, és továbbra sem értem.
Szinte minden hétvégén van valami program a közelben, gyakorlatilag nincs olyan hobby (de talán mégis: cápára nem lehet itt vadászni), aminek ne lennének lelkes hívei.
Ezzel kapcsolatban rengeteg a program. Ha össze kellene hasonlítanom az otthoni lehetőségekkel, nagyon elbillenne a mérleg  serpenyője. Lehet felborulna, annak ellenére, hogy az elmúlt években mintha otthon is moccanni látszana valami (és ezt most nem leszólás, de fontos, hogy az emberek értelmes dolgokkal töltsék a szabadidejüket és ne Győzikét és társait nézzék a tv-ben).

Annak ellenére, hogy a svájci alapból zárkózott, nagyobb igénye van a társas kapcsolatokra, mint nekünk.
Korábban már említettem egy HÁ-s cikk kapcsán, hogy ez egy jó lehetőség az ismerkedésre, legyen az sporttal, szabadidős tevékenységgel kapcsolatos elfoglaltság.

Ma vásárolni indultunk és rögtön gondoltuk, hogy történni fog valami, mert a falu határában katonai egyenruhába bújt fiatalok várakoztak. Akkor azonban csak arra gondoltam, hogy megint mennek hidat építeni a sorkatonák.
Itt egy kis kitérő: pontosan nem tudom, hogy milyen hosszú, de létezik a sorkatonai szolgálat. Minden fiúnak kötelező bevonulni, és letölteni az alapkiképzést. Utána tartalékos állományban maradnak, ami azt jelenti, hogy bizonyos időközönként be kell menni 1-2 hétre.
Amire ki akarok lyukadni, hogy sokszor vonulgatnak menetfelszerelésben a közeli Aare-ra, hogy gyakorolják a ponton ( urak! ez a neve, ugye?) híd építést. Jelen esetben is erre gondoltam.

Akkor kezdett gyanús lenni a dolog, amikor az út mentén  fotós felszereléssel, kis sámlival felszerelt civilek álldogáltak, üldögéltek.
Nem értettem, mire várnak...
Ekkor még mindig nem esett le a tantusz, csak amikor néhány kilométerrel odébb katonai járművek jöttek velem szembe.
Hirtelen megvilágosodtam. Már egy hónapja láttam több helyen a plakátokat, miszerint oldtimer katonai jármű találkozó lesz.
Na, erre varrj gombot!
:)



Egy olyan országban, ahol nem volt világégés katonai eszközöket gyűjtenek.

Készítettem néhány fotót a felvonulásról, mert egy helyen útépítés volt, így hosszasan várakoztunk míg az összes jármű elvonult mellettünk.



A svájciak mellett volt német, angol, lengyel, de még orosz rendszámú autó is.
Az állam a padlóról szedegettem össze. Bár nem vagyok szakértő, de némelyik járgány teljesen megegyezett az akkori állapotával.


Volt ott a gépkarabélytól az aknavetőig minden, mi szem, szájnak ingere.
Nekem az oldalkocsis motorok tetszettek a legjobban.
Az "elvetemültebbek" még korhű egyenruhába is öltöztek.



Az út mellett álló civilek pedig lelkesen ünnepelték őket, integettek.

Szóval, ha valaki azt mondja nekem, hogy itt nincs mit csinálni, annak valami komoly problémája van. Ott fenn.


PS: a hétvégén van Zürichben a Street Parade. Mivel mi ebből már kinőttünk, nem mentünk be rá, nem tudok róla írni bővebben.
Genfben pedig a genfi napok, ami mindig látványos tűzijátékkal zárul.
Ezt csak a fenti állítás cáfolataként említem meg.
:)

Elnézést a képek minőségért, de kocsiban ülve, telefonnal csináltam.










4 megjegyzés:

  1. Ezt en is szivesen megneztem volna!:)

    Unatkozni? Itt? Fura.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A zh-i paradera mi nem mentunk,bar szerettunk volna, de Dominak meg igy is sok volt az ember, hat meg ott! S hat sajnos egybeesik a genfi zarorendezvennyel... :)

      Törlés
  2. Convoy to remember a hivatalos neve ... Mi elmentünk, belépő 30 frank/fő (!), így csak kívülről csodáltuk meg a Patrouille Suisse és a Super Puma helikopter bemutatóját. Meg a nagyobb katonai szállítójárműveket a kerítésen keresztül. :) A konvojról lemaradtunk, sajnos hétvégén későn kelők vagyunk ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a kiegészítést.
      Hm, az elég borsos ár...

      Épp a minap láttam, hogy a hónap végén még veterán traktor találkozó is lesz.
      :D

      Törlés