2013. augusztus 21.

Organizálás - avagy a family management nehézségei

Egyszer ellőttem már a poént, de jobb nem jut eszembe, van amikor ember tervez, Isten végez...

Lányomnak Magyarországon csináltattuk a fogszabályozóját két évvel ezelőtt.. Ennek nyomós anyagi okai voltak.
Míg otthon a készüléket megúsztuk 300 ezer forintból, az állítása pedig alkalmanként néhány ezer forintba kerül, addig az itt kapott ajánlat szerint a készülék 9 ezer frank lett volna, plusz az állítás alkalmanként 1-200 frank.
Nem kell nagy fejszámolónak lenni, hogy lássuk a különbséget.

Szerencsénk volt, de nem is szerencsének nevezném, hanem hosszas kutakodás eredménye. Sikerült otthon találni olyan szakembert, aki valóban nagyon precízen dolgozik és rugalmas. Nem véletlen, hogy sok külföldön élő páciense van.
A távolság miatt egy kicsit macera az időpont egyeztetése, ezért egy-egy felülvizsgálat alkalmával nem tudunk előre bejelentkezni, telefonon szoktam időpontot kérni, amikor már körvonalazódni látszik a következő utazásunk.
Most is így történt, augusztus elejére jelentkeztünk be. Hamar kiderült,  hogy ez az időpont nem jó, ezért áthelyeztük azt augusztus 23-ra.
Igen ám, de közben kiderült, hogy a lányomnak céges programja lesz, amiről nem szeretne lemaradni, így egy gyors telefon és már el is csúsztattuk egy héttel.
Időközben, minden más programot leszerveztem erre a napra. Fogorvos nekem, fodrász, kozmetika, miegyéb. :(

Arra azonban nem gondoltunk, hogy az időközben megkezdődött iskola is róhat rá feladatot. Egyről tudtunk, de az csak októberben lesz.
:(
Persze, hogy bejött még egy. A hónap utolsó előtti napjára obligatorisch (kötelező) programot írtak elő, amiről csak érvényes halotti bizonyítvánnyal lehet hiányozni (jó, ez csak vicc).

Hm...
Nehezítő körülmény, hogy a suliból nem nagyon szeretne hiányozni, így csak a hét első és utolsó napja jöhet szóba.
Mivel nekem több elintéznivalóm is van, így csak úgy tudjuk megoldani, hogy az oda, vagy a visszautat repülővel teszi meg.
Ezt figyelembe véve kerestem megoldást.
Újabb akadály, hogy a hozzánk közel lévő Zürichből nincs fapados járat, ami nem egyszerűsíti meg a dolgot, ha az anyagi oldalt nézzük.
A még szóba jöhető Baselből a Easyjet repül, az viszont nem minden nap, ráadásul napközben. Sem esti, sem reggeli járata nincs.
Addig-addig kerestem, amíg sikerült úgy összehozni, hogy szeptember 9-re mégis be tudtunk volna jelentkezni.
Igen, volna...
Ugyanis, azt nem tudtam, hogy a fogorvos, nem rendel hétfőn. Persze, felhívhattam volna előre, de teljesen természetes volt, hogy a hét minden napján van rendelés.
Amikor felhívtam, akkor dőltem kardomba, szembesített vele, hogy csak két nap, csütörtökön és pénteken rendel.
Újabb hümmögés, elnézés kérése, és agyalás tovább.

A csütörtök teljesen kilőve, így a péntekre kellett gyúrni.
Easyjet korábbi okok miatt kilőve, maradt a Swissair. Ez a légitársaság nem az olcsóságáról híres.
Szerencsém volt, - igaz ráment a fél délelőtt -, mert sikerült találnom két olyan opciót, amire kaptam akciós jegyet.
:)
Ekkor újra telefon a dokinak, az új időpont miatt.

Sokat szidjuk a számítógépet, pedig milyen kényelmes, hogy a fenekünket sem kell felemelni és megvehetjük a jegyet fotelből, sőt már a "csekkolást" is elintézhetjük így.
:)
Nos, ha semmi nem jön közbe (és nagyon remélem, hogy nem), szeptember 5-én este indulunk.





2 megjegyzés:

  1. airberlin és germanwings is repül Zürichböl, bàr nem tudom mennyire vannak "fapados" àraik, még sose repültem velük.Csak egy ötlet,hàtha jo lesz legközelebbre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Legközelebb megnézem ezt is.
      :)

      Törlés