2013. augusztus 10.

Vége a nyárnak? - villámposzt

Ezt most kérdeztem, de szerintem kijelentő módban is írhattam volna.
Azt mondják, ha valaki az időjárásról ír, akkor nincs mondanivalója. Ez nem így van, de az év eddigi időjárása nem az igazi. És akkor nagyon körültekintően fogalmaztam.

A télnek nem akart vége lenni, és ahogy ez kitolódott, a tavasz annyival csúszott a nyár kárára.
Gyakorlatilag, a nyárról szűk egy hónapban emlékezhetünk meg. 30 fokon felüli hőség talán csak egy hétig volt. No, nem erre vágyok természetesen, de a ma reggeli látvány kiábrándító volt, és ez már az őszt idézi.

Bár, erre a hétvégére még kellemes 25-26 fokot jósoltak, én kételkedek ebben. Most, reggel 8-kor 13 (!) fok van, párával, borúval.

Ez a csapadékos, párás időjárás kedvezett a kártevőknek is, míg tavasszal a csigák zabálták meg az összes zöldet, amit találtak, most valami hernyó támadta meg a kert végében lévő buxust. Gyakorlatilag abban a néhány napban, amíg otthon voltunk mint a sáskák, lezabálták a 2 méretes növényeimet.
Nem vettük észre a támadásukat, így gyakorlatilag menthetetlenek lettek, ki kell őket vágni.
Kissé bosszant, mert nagyon jól körülvette a kis kertünket, nem lehetett belátni oda.
Most legalább két évet kell várni arra, hogy a jelenlegi állapot visszaálljon.
Hogy mivel érem el ezt?
Nem tudom ismeritek-e, a "csodasövényt".
Azért csoda, mert két év alatt 2 méretesre nő.

Még otthon éltünk javában, amikor rátaláltam erre a növényre. Akkor is sürgősen szerettem volna megoldani az át-, illetve belátást. A szomszéddal nem sikerült jó viszonyt kialakítani. Ha őszintén akarok fogalmazni, akkor azt mondanám, nem szerettem látni, még a pofáját sem, nemhogy szóba elegyedni vele.
:D
A növény mellett ezen felül az igénytelensége is szól. Míg a tuják elég jóval nagyobb figyelmet  igényelnek, addig ez csak bőséges vizet.
Egyetlen hátránya, hogy nem örökzöld, késő ősszel a fagyok beálltával lehullajtja a leveleit.

Aki nem ismeri, ajánlom szíves figyelmébe itt:
És itt:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése