2013. szeptember 9.

Mondd, te kit választanál...

Prológus: elnézést az esetleges hibákért, de tabletről írok, ráadásul a szemüvegem nélkül.
:)
Igyekszem, de előfordulhat, hogy hibázok.
Sorry.

Főtéma:
Időnként kapok sértett hangvételű e-maileket, miszerint mindig "lehúzom" Magyarországot, a hazalátogatásaim alatt írt bejegyzéseim alkalmával.
Való igaz, mindig megírom a negatív tapasztalatomat, de ez így van Svájccal kapcsolatban is. Az igaz, hogy a mérleg nem kiegyensúlyozott, de ha ez így lenne, akkor valószínűleg nem a Milka-tehén országában élnénk.
Ráadásul pont tegnap írtam arról, hogy normális rendőrrel találkoztam.
:)
Nem ellentételezésként, de ma ismét pozitív dologról számolhatok be. Mondjuk, érzékenyen érint, legfőképp a pénztárcámat.
:)
Szép, nem szép, én anyagias vagyok, vállalom. Mindig megnézem, hogy mi számomra a kedvezőbb. Így történt ez most is, amikor haza kellett jönnünk egészségügyi vizitre.

Ha már lúd, legyen kövér, megcsináltatom a kocsit is. Illetve, csak olajat kellett benne cserélni. Kértem, hogy az átvizsgálásnál nézzék meg alaposan, mert "ütést" hallok a jobb elejében. Nem gonoltam, hogy komoly a probléma, hisz nemrégiben volt Svájcban is szervízben.
Így aztán a legnagyobb nyugalomban ücsörögtem, kávéztam, és vártam, hogy elkészüljenek a nem túl bonyolult olajcserével.
Még a kávémat sem ittam meg, amikor jött a szervizes kolléga, és arról tájékoztatott, hogy még saját felelősségemre sem enged el a szervízből, ugyanis csak egy hajszál tartja a jobb első kerekemet. Szemöldököm McDonald's-ba szaladt. Mi van?

Nem tételeztem fel, hogy félrevezetnek, de azért megnéztem... Hm-Hm...
Tényleg, tiszta gáz. Szó szerint lötyög.
Ráadásul, a gumit is szövetig koptatta a futómű.
Újabb hümmögés, majd árajánlat kérés.

Kicsit várnom kellett, ugyanis -senkit nem megbántva-, de nem egy tucat autóról van szó, így körbe kellett telefonálni az alkatrészek ügyében a fél országot.
Az árajánlat kissé szíven ütött, 270 ezer forintra rúgott.
Nincs mit tenni, az autó kell, így megrendeltem a munkát.
Mivel sürgősen kell(ene) visszautaznom, így megkértem őket, hogy amennyire módjukban áll, úgy húzzanak bele.
Azt meg kell jegyeznem, hogy a kiszolgálás, a hozzáállás tényleg európai szintű. Nem véletlenül hoztam ide a járgányt, már sokadik alkalommal tapasztalom ezt.
Megkérdezték, hogy jutok haza, hívtak taxit a részemre. Ja, és mindenki tud (tisztelettudóan) köszönni, is, amit az utóbbi időben kevés helyen tapasztaltam.
Tudom, háklis vagyok (nem picit), de nem a tinédzser éveimet taposom, hogy a férfiak elintézzenek egy "hello-szevasz-sziával". Elvárom, hogy a koromhoz illően megadják a tiszteletet és majd én dönthessem el, hogy akarom-e a hello-szevasz-sziát.
:)

Az odarendelt taxisom a tájékozodó kérdések után rögtön megmondta a tutit: hülye vagyok, mert szakszervízbe hoztam, egy maszek feléből megcsinálta volna.
Lehet, de nekem nem éri meg, hogy egy sufni tuningos garázsban mókolják meg, természetesen, szigorúan számla nélkül. Aztán, ha valami mégsem klappol, akkor meg széttárják a kezüket.

A sztori több kérdést vet fel bennem, vagy inkább megerősít, hogy svájci szakemberre csak az utolsó utáni alkalommal bízzak valamit.
:(
A múltkor már írtam, hogy nem jól csinálták meg az ajtót, a festés minősége konvergál a nullához, vagy inkább a negatív tartományba tartozik.
Összekötve a két esetet, felmerült bennem a gyanú...

Ha megyek a szervízbe, megkérem őket, hogy mérjék meg a festékvastagságot, hogy valóban volt-e lakatos munka, vagy csak jó vastag gittet használtak.
Ha utóbbi, akkor nagyon csúnya világ lesz otthon.
Fogyasztóvédelmi porblémám még nem volt Svájcban. Lehet, hogy most lesz?
:)
Ami picit rosszul érintett az a gumik ára, 65 ezer darabja, míg Németországban ezt megúsztam volna 120 euróból.
Megelőzve a kérdéseket, egy 18 colos kerékről van szó. Tudom itt most az jön, hogy nem ilyet kellett volna venni...
:)
Most már mindegy, ez van.

Persze a nettó áron vigyorog a 27 % ÁFA, hogy jól érezze magát az állam, de erről nem a szervíz tehet.
Mennyire kedvezőbb lenne a mi 8 százalékunk.
Kedves Kormány! Nem kellene átgondolni?

Sztori kettő: este kedvenc fogorvosomnál volt jelenésem, ahol a megbeszéltek szerint megszabadított a jobb felső kettestől (úgy nézek ki, mint egy boszorka).
:D
Végül, a korábbi hezitálásomat ő oldotta meg. Nem lesz implantátum, hanem církon koronával oldja meg ezt a problémát is. Legnagyobb meglepetésemre, az egyiket garanciában cseréli ki.
Ez rögtön jobb kedvre derített, egészen a húzásig, mikor rosszul lettem. Gyakorlatilag az összes létező vér elhagyta az arcomat, és majdnem ájulás lett a vége. Szerencse, a doktortnő rögtön észlelte a helyzetet, és szünetet rendelt el.
:)
Persze, a fogam - a többihez hasonlóan -, úgy ragaszkodott az állkapcsomhoz, hogy nem  jött ki egyszerre, így hosszas fúrás és faragás következett.
:)
Itt tartunk most, holnap délben már kapok ideiglenes fogakat, és 6 hét múlva a véglegeset.
Meg kell jegyeznem, hogy a doktornő a legkedvesebb, és legprofibb fogorvos, akinek a kezei alatt szenvedtem eddig.
:)

Remélem, hogy a "huhogók" is megnyugodtak a mai villámposzt tartalmát tekintve.
Nem minden rossz itthon sem.
:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése