2013. november 26.

Amikor a méreg megöl...



Minap épp ezt a kis szösszenetet láttam egyik kedves ismerősöm FB profilján, amikor levelet hozott a posta. Nem a Jóska. :(

Meglepődtem, mert nem vártam semmi "tértivevényest". Persze, ki az, aki ilyet vár…
Miközben aláírtam, végigkamilláztam a borítékot a feladó után kutatva és meglepődve láttam, hogy a Betreibungsamt a feladó és egy fizetési meghagyás volt a borítékban a cégünknek címezve.

Igencsak meglepődtem, mert akkurátusan ügyelek a pontos fizetésre. Ugyan előbb egy nappal sem, de határidőre minden követelés odaér a címzetthez.
Kibontottam és álltam bután.
A benyújtó az a Bank volt, ahonnan a múltkoriban vásároltuk az autót.
Átnézve - az egyébként szinte semmit nem tartalmazó - iratot, arra lettem figyelmes, hogy az több sebből vérzik.
A követelés dátuma: 2014.október 24.
A lízingszerződés aláírásának dátuma október 30, a forgalomba helyezés napja is ez.

A nettó követelés pedig az autó teljes vételárát tartalmazta, sehol nem szerepelt rajta az általunk befizetett első részlet.
Akkor még nem említettem meg azt a furcsaságot sem, hogy a csekkeket éppen a múlt héten kaptam meg.

Nem utolsósorban az is lényeges, hogy eddig semmilyen észrevétel nem érkezett elmaradt befizetésről.
Hm.
Nem kicsit húztam fel magam.

Most első körben be kell menni a hivatalhoz, ahhoz visszautasítjuk a követelést, aminek mellesleg majd 200 frank lenne az illetéke, amely amennyiben megalapozott, szintén engem terhelne.

Második körben fel kell venni a kapcsolatot a bankkal, ahol alsó hangon le kell üvölteni az ügyintéző haját.
Az ügy a bosszúságon kívül azért is kellemetlen, mert ha épp egy hitel ügyben lennénk benne, vagy épp gyorsan pénzre lenne szükségünk, akkor ez nagyban megnehezítené a dolgunkat, vagy épp ajtót is mutatnának.

A héten sem lesz semmi ok az unatkozásra.
:(


1 megjegyzés: