2013. november 16.

Telefon

Svájcban is több mobiltelefon szolgáltatást kínáló cég van. Ki erre, ki arra esküszik. Mi eddig kettőt próbáltunk. Az egyik a legnagyobb és sokak által legjobbnak kikiáltott Swisscom volt. Én annyira nem voltam elájulva tőle.

Kezdjük az elején!
Aki egy picit ismeri az országot, az nem fog meglepődni, ha azt írom, hogy a telefonhoz jutás sem minden esetben standard.
Kinek a pap, kinek a papné. Szerencsés esetben elég egy útlevél, egyébként Bewiligung kell hozzá. Az eddigi tapasztalatok szerint abszolút ügyintéző függő a dolog. Ismeri- e pontosan az előírásokat vagy sem és az is lényeges, hogy milyen alsóneműt vett fel aznap. :) Ez persze vicc, de olyan eltéréseket tapasztaltam, hogy más magyarázatot nem tudok rá.

Mikor kijöttünk nekünk is szükségünk volt helyi telefonra, sajnos nekünk útlevéllel nem sikerült, ezért egy ismerősön keresztül jutottunk hozzá az első számhoz.

Később - a költözés miatt -, mobil internetet is vásároltunk. Ez volt Swisscomos. Itt is valaki segített, de így sem volt egyszerű, ugyanis az ismerősnek is csak ’L’ típusú engedélye volt, az előfizetést meg 2 évre kellett megkötni. Hosszas győzködés után sikerült végül.
Amire figyelni kell, az a szolgáltatói szerződés. Mi elkövettük azt a hibát, hogy a szerződés lejárta előtt 30 nappal nem mondtunk fel (29 nap volt).  A szerződés lejárta után, ha nem mondunk fel időben, az előfizetés meghosszabbodik egy évvel. :(
Nem emlékszem, hogy milyen teljesítményű volt, a díja akkor 59 frankba került havonta. Háááát, voltak vele problémák. Sok helyen - lefedettség hiányában - nem volt tökéletes.

A telefonunk az Orange cégnél volt, akkor még szigorúan pre-paid formában. Ezzel abszolút meg voltunk elégedve, így maradtunk, és az egész család ezt a szolgáltatót használja. A felnőttek havi 45 frankért telefonálnak belföldre korlátlanul, a gyerekek 29 frankot fizetnek havonta. Ezért megkötés nélkül telefonálhatnak az országban, az SMS használat is benne van, és tartalmaz internet hozzáférést is.
Azt meg kell jegyeznem, hogy minden nagyobb szolgáltató kedvezményes szolgáltatással célozza meg a fiatalokat.

Ezen kívül jelen van a piacon harmadikként a Sunrise.
Többen dicsérik a Lebara-t, amivel a külföldre történő telefonálásnak igen kedvezőek a díjai, valamint a Yallo-t említeném még meg.

Egy kicsit részletesebben:
Swisscom: ez a legnagyobb szolgáltató. Náluk a mobil szolgáltatásokon kívül TV előfizetést, vezetékes telefont, internetet és ezek kombóját is megvásárolhatjuk.
Van egy remek kis táblázat a mobil díjakról, itt:

Orange: ahogy írtam, mi ezt használjuk. A díjakat itt találhatjátok. Nekem szimpatikus megoldás, hogy a csomagok nem egységesek, hanem én szabhatom azt magamra az igényeimnek megfelelően.

Sunrise: erről semmilyen tapasztalatom nincs, de az árakat itt nézhetitek meg.

Lebara: itt:

Mindenképp érdemes megnézni, és azt választani, ami a pénztárcánknak és az igényeinknek legjobban megfelel.

A végére egy szolgálati közlemény: sajnos, és már annyi pre-paid kártyát vásároltam ennek-annak, hogy jelenleg nem tudok egy ideig. Illetve csak akkor, ha a közben az én nevem alatt futók átíratnák azokat. L
Sajnos, jelenleg nem tudok ebben segíteni.
De! Megnéztem, az apróhirdetéseket, ott is hozzá lehet jutni pre-paid simhez. Igaz, nem ingyen, de akinek szüksége van rá, annak biztosan megér pár frankot.


7 megjegyzés:

  1. A férjemnek Sunrise van, nekem Yallo, mindkettő feltöltős, mert mi nem telefonálunk sokat. A svájci hívások a Sunrise-nál olcsók, a külföldiek pedig a Yallo-nál. Telefonos internetre sincs szükségünk, így nem is gondolkodtunk előfizetéses csomagon.
    Persze nekem is van elvileg a Lebaránál is egy feltöltős csomagom, de ezt én is másnak vásároltam :-) Ez is még az én nevemen fut talán, ha azóta nem szűnt meg mondjuk azért, mert a meghatározott időn belül nem töltötték fel :-)
    Valamikor volt fix telefonunk is, de azt már régen felmondtuk, nincs rá szükségünk.
    Érdemes megnézni az árakat, így választani, ez tény. Mindenki tudja, hogy mennyire sűrűn használja a telefonját, illetve hová telefonál többet...
    Nekem otthon is csak feltöltős telefonom volt/van, mert ott sem használtam sűrűn.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt kifelejtettem, hogy a Yallo-nál van lehetőség havonta 30 ingyen SMS-t küldeni a honlapjukon keresztül, ezek kicsit ugyan rövidebbek, mint a normál, de időnként jól jönnek.

      Törlés
  2. Sziasztok,
    csak egy (hülye ?) kérdés: a pre-paid csomagoknál is kell regisztrálni, ez eddig rendben is van. Próbáltatok már regisztrációt nem svájci címmel (ne adj' isten magyarral) ? Én ugyanis egy rövidebb svájci meló kapcsán simán tudtam pre-paid csomagot venni és a német címemmel regisztrálni. Lehet, hogy a magyarral is menne, csak senkinek nem jut eszébe ? A feltöltös kártyáknál ugyanis a törvény csak annyit ír elö, hogy a számhoz egy "polgárt" kell azonosíthatóan rendelni, ez meg az én logikám szerint a magyar (ld. EU) címmel is teljesül... Persze lehet, hogy csak álmodok.
    Az elöfizetéses csomagok esete már más, hiszen ott kvázi a hitelképességi minimumkritériumoknak is meg kell felelni, aminek alapja az országon belüli lakcím (és ezzel együtt a tartózkodási jogcím is).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen jó kérdés, erre írtam az elején, hogy az ügyintézőtől függ. Hallottam már mindkét esetről.
      :(
      A legjobb ha valaki próbálkozik. Szerintem a "kisebb" cégek rugalmasabbak.

      Törlés
  3. Nekem yallo feltöltökärtyäsom van, és lakcimet meg utlevelet kértek hozzä. De itt is csak max. 5 lehet egy néven. Nagyjäbol meg vagyok vele elégedve, bär néha a vàros közepén sem taläl sväjci hälozatot. Netre is elö lehet fizetni, havi 6 frank, én csak whatsup-ra hasznälom, és ha gyorsan meg kell néznem vmit, arra böven elég.

    VálaszTörlés
  4. nekem lyca feltoltos van nem kertek semmit mikor vettem otthonra ez a legjobb szerintem mert csak az elso perce kell 29 centet az utan 1 centett kell fizetni percenkent fix szamot hivni

    VálaszTörlés