2014. március 11.

Ez a hét is "jól" kezdődik


Tegnap délután a gyerekem leszállt a vonatról, és azzal fogadott, hogy nem megyünk még haza, be kell menni a városba, mert megbírságolták a vonaton.
Hát az meg hogy lehet?- kérdeztem.
Rossz bérlettel utazott...
Mi van???

Szeretném elkerülni a "mindenki hülye, csak én vagyok a helikopter" esetet, ezért tőletek kérdezem, hogy ti mi módon vásároltok bérletet?

Nálunk a metódus a következőképpen zajlott: amikor elkezdte a sulit, bekocogtunk a vasútállomásra és a Bewiligung felmutatásával egy igazolvány csináltattunk. Az igazolvány fényképes, személyes adatokkal ellátott.

Megvásároltuk a bérletet A és B pont között. Mi nem néztünk utána, hogy az milyen zóna, csak a két támpontot adtuk meg.

Nem "ócó", 122 frank havonta. Így jártunk el minden hónapban, odanyújtottuk a bérletet és kértünk egy újat.
Ellenőrzés is előfordult, de eddig nem jeleztek hibát.
A mai napig.
Az ellenőr szerint a bérlet nem jó.
Jegyzőkönyv született és előírt 100 frank bírságot.

Mivel, úgy éreztük, hogy nem mi vagyunk a hibásak, ezért azonnal bementünk az illetékes állomásra.
Ott elmondtuk a panaszunk, és az ügyintéző megnézte mi a probléma. A gépben az összes eddig vásárolt bérlet fel van tüntetve. Upsz!
Azért ez nem semmi.
Kiderült, hogy már az első sem lett jól kiállítva. Rossz zónák voltak megadva.

A hölgy telefonált a központba, és mivel gyorsak voltunk, a jegyzőkönyv még nem került rögzítésre, ezért azonnal sztornózták azt, és kiállították a helyes bérletet.
Mondjuk az eddig kifizetett plusz havi 4 frankot nem írták jóvá, amennyivel már egy éve többet fizettünk.
No, mindegy.

Mit gondoltok?
Nekem kellett volna ellenőriznem, hogy jó bérletet kapok, vagy az ügyintéző felelőssége az adatok ismeretében a bérlet kiállítása?

Zárszóként, katasztrófa nem történt az időráfordításon kívül, csak egy kicsit kellemetlenül érintett a gyanúsítás – ok nélkül.

Ha már közlekedés: tudom, már írtam róla, de azóta is van tapasztalat. Jó tapasztalat.

Nekem nagyon szimpatikus, hogy nagyon jó a tájékoztatás.

A fotelből ülve lehet pontosan (!) megnézni, hogy honnan-hova szeretnénk eljutni, mik a csatlakozási lehetőségek, stb.
Itt egy példa, reggel csak úgy bepötyögtem, mi lenne, ha a zürichi reptérről Lugano centrumba szeretnék utazni.
Nem túl jó a minőség, sorry.



Másrészről, az utazáshoz a jegyet is meg tudjuk vásárolni, nem kell sorban állni.
:)
Lásd itt:

Szóval nem olcsó a tömegközlekedés, de legalább minőséget kapunk érte.
:)

P.S: tudom, hogy kilóg a kép, de csak így látható jól. 
:)

1 megjegyzés:

  1. Menetrend (SBB Online) ellenőrzése nélkül el sem indulunk! Kiírom az indulási és érkezési időpontokat, a vágányokat és a vonat/S-Bahn, busz, villamos számát. Tudom, h mikor kell rohanni és hányas vágányra, v mikor érek rá bámészkodni. Imádom! :)

    A bérlet meglepő, de emberek vagyunk. Valószínűleg én is megbíztam volna a pénztárosban, aki kiállította, de a férjem szerint mindig mindent ellenőrizni kell. Most igazolva látná tételét ... :)

    VálaszTörlés