2014. április 30.

Lesz-e 4000 frank a minimálbér?

Hamarosan megint népszavazás lesz, ahol az egyik kérdés az, hogy legyen-e a minimálbér 4 ezer frank vagy sem.
Sokan lobbiznak mellette, de legalább annyian ellene is.

Ti mit gondoltok?
Lesz vagy nem?




Ha szavazhatnék, akkor vállalkozóként ellene szavaznék, hisz ez azt jelenti, hogy árat kell emeljek vagy azt, hogy el kell küldjek valakit/valakiket, hogy meg tudjam őrizni a versenyképességet.
Egyik "jobb", mint a másik.

Magánemberként megszavaznám.
Róka fogta csuka helyzet.

Többször írtam már a kereseti lehetőségekről, arról is, hogy bizony vannak itt is rosszul fizető szektorok is. Nem csak habzsi-dőzsi az élet.

A napokban megjelent a Statisztikai Hivatal jelentése a témában, aminek a kivonatát egy otthoni lap is leközölte, amit ITT olvashattok.

Annak ellenére, hogy az adatok stimmelnek, a megfogalmazás nem szerencsés.
Látom, ahogy az otthoni olvasó szeme felcsillan, mint Dagobert bácsié a mesében és már számol is. 6000 ezer frank szorozva 250...




Távol álljon tőlem, hogy bárkit is megsértsek, de ehhez a bérhez kell egy használható szakma és minimum jó nyelvtudás.
Ezek nélkül kb. a fele, ami elérhető.
Mivel korábban írtam már egy-két röpke gondolatot a témában, nem ismételném magam, akit érdekel ITT elolvashatja.

Amiért most visszatértem a dologra, az a közelgő népszavazás, és a friss számok.

Németül tudóknak bővebben EZEN az oldalon állnak rendelkezésre adatok. A tájékoztató alatt van egy PDF -file, aminek a végén több ágazat bérei is fel vannak sorolva.

Jó bogarászást!
:)




6 megjegyzés:

  1. Jól emlékszem, hogy már egyszer volt erről szavazás?
    Emlékeim szerint akkor nem szavazták meg.
    Aki pedig át akarja számolni forintba, az számolja át a lakás bérleti díját, a rezsit és a kaja árát is, na meg persze a biztosításokat... mindjárt nem lesz olyan sok az a 4000 :-(

    VálaszTörlés
  2. Szia! Már egy ideje követlek, nagyon szeretem, ahogyan és amikről írsz.:) Én is svájcban élek, lassan két éve. Még csak 23 éves vagyok, és egyedül vagyok, mint az ujjam, így örülnék a 4000 frankos minimálbérnek. Viszont, most, hogy több embertől is hallom és több helyen olvasom, hogy mégsem lenne ez annyira jó, már én sem tudom. Amit most írtál, hogy vállalkozóként talán el kellene küldened embert, az egy kicsit megijesztett: ezzel minden nagyobb cég így lesz majd? Vagy csak a vállalkozókra értendő? Ne haragudj, ha buta a kérdés, de nem igazán értek az efféle dolgokhoz.
    Üdv :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia Kriszta!
      A kérdés nagyon jó. :)
      A bérekre elég sok járulék rakódik (itt is), az emeléssel nőnének ezek a terhek is, amit valahogyan ki kell egy cégnek gazdálkodnia. Kicsinek és nagynak egyaránt.
      Vannak olyan ágazatok, akik ezt nem tudják továbbhárítani a megrendelőre, és ezért lesznek kénytelenek akár megválni néhány kollégától.
      Mi is most ülünk le tárgyalni a megbízóval, hogy vajon tudunk-e emelni.

      Ezek mellett az esetleges emelés hatással lesz az árakra is. Azok meg így is húzósak.
      :(
      És akkor még szóba sem került a feketegazdaság. Így is sokan dolgoznak feketén. :(
      Szóval, nem egyszerű a képlet.

      Törlés
  3. Huh, értem, hát nem hangzik valami jól... Reméljük, azért nem lesznek radikális elbocsátások mindenütt. Egyébként én azt gondolom, hogy nem fogják megszavazni, de majd kiderül.
    Köszönöm a válaszod! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon meg lennék lepve ha megszavaznäk.

    VálaszTörlés
  5. Én a NEM mellett vagyok, szerintem nem szavazzák meg, nagyon remélem, hogy nem köszönt be a szocializmus Svájcba, mint a többi nyugati országba.

    VálaszTörlés