2014. május 21.

Anyád!


Bocsánat, de néha belőlem is sikerül kihúzni az ideget.
Néhány hónapja, amikor autóink megszaporodtak és megtörtént az ominózus feljelentés, kértük a tulajdonost, hogy biztosítson részünkre parkolóhelyet.
Nem tudott (erről papírom is van).




Így nem maradt más, mint a ház előtti parkolás.
Ez a parkoló ( 3 autó fér el), elméletileg Besucher (látogató) parkoló, de csak szájhagyomány alapján, ugyanis sem felfestés, sem tábla, sem semmi nem jelzi, hogy azt nem használhatom.

Ma kaptunk egy cetlit a szélvédőre:



Ahogy látszik, aláírás nélkül (ismét).
Hát, a jó édesanyádat, te büdös bunkó.
Legszívesebben visszaírtam volna, hogy a "kezed töröm el, ha még egyszer hozzáérsz az autóhoz".

Aztán tovább is gondoltam: ha most éjszaka "véletlenül" kitörik a szélvédőm...
Kihívom a rendőrséget... megtalálják a cetlit...
:D

Ugye-ugye?
Okosságért nem megyek a szomszédba. Itt azonban még nem tartunk.
:D

Válaszul mi is egy cetlit tettünk a szélvédőre, hogy sajna nincs más hely, el lehet ballagni, ha nem tetszik.

Bár, az esélye annak, hogy jelen írásomat elolvassa a "tettes" (hacsak nem a helyes magyar szomszéd volt), konvergál a nullához,  innen üzenem: nem szeretem, ha b@szogatnak...
Nagyon nem szeretem.

Félreértés ne essék, nem érzem magam marha erősnek, de névtelen megkeresésektől hányni tudok. Ha valakinek valami baja van, akkor álljon elém és mondja a képembe.
Ja, és még egy: abban a parkolóban csak a mi kocsink áll. Akkor miért olyan fájdalmas ez? És még egy: a másik ház előtt szintén parkol 2 autó, akiknek nincs garázsa, azokat miért nem matricázta fel?

Uff, én szóltam.


13 megjegyzés:

  1. Az a rend, hogy a vendégparkoló a vendégeknek van fenntartva. Ha rendszeresen odaállsz ne csodálkozz, ha ezt kapod. Én máshova állnék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szelektíven olvasol. Ahogy írtam, SEMMI sem jelzi, hogy az a vendégparkoló. A faluban pedig nincs kiadó parkoló.

      Törlés
  2. Szerintem légy óvatos, ebből a szituációból - ebben az országban - nehéz lesz jól kijönnöd ha tovább fajul a konfliktus. Azért drukkolok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos, tisztában vagyok vele. :( Naponta nézem a hirdetéseket, de egyelőre semmi. És akkor még arról nem beszéltem, hogy a szomszéd 3 helyet bérel, és csak 2 autó van. Egy üresen áll. A tulajnak meg marhára mindegy, hogy ki fizet. :(

      Törlés
  3. Szia.
    Először is tisztában vagyok vele, hogy nem kötelező olvasni téged. Ezért előre is elnézésedet kérem. Jó pár hónapja olvasom néha az írásaidat. Volt olyan írásod, amivel így ismeretlenül is segítségünkre voltál, olvastam, nem vagyunk egyedül, hogy nem csak mi szívtunk magyar alkalmazottal stb.
    De számomra lassan olvashatatlan az egyre negatívabb hangvételű a blogod. Ha ennyire sok a problémátok miért vagytok még Svájcban? Amikor még Magyarországon laktunk én is elvártam, hogy az új szomszéd, vagy annak vendége betartsa és elfogadja akár az íratlan szabályainkat (Balatoni gyerek vagyok). Most itt élünk Wallisban és valószínű, hogy még hosszú évekig idegenként tekintenek majd rám. Bár idáig soha semmi actrocitás nem ért sem engem sem a családomat. Épp ezért megpróbálok teljesen beilleszkedni és betartani az írott és íratlan szabályokat. Mi is úgy érezzük néha, hogy nekünk lenne igazunk, de nyelünk egyet és megyünk tovább, nem kürtöljük világgá...
    Még egyszer elnézésedet kérem, és nagyon sok sikert kívánok a továbbiakban is. Bill

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmi probléma, nem kötelező egyetérteni. :) Köszönöm, hogy leírtad a véleményed. Sajnálom, ha csak a negatív dolgok jönnek le, írok jó dolgokról is. Én 5 év elteltével levettem a rózsaszín szemüveget, és azt is észreveszem, ami nem működik jól. Tudom, ez sokak szemében szálka lehet. Én nem gondolom úgy, hogy bármiben is különbözöm azoktól, akik itt születtek és nekem meg kellene húznom magam amiatt, amiért nem itt születtem. Annyiban különbözök, hogy nincs Schweizer Pass-om. Ember vagyok. Ugyanazok a szabályok vonatkoznak rám is, mint aki itt született. Azokat betartom, de nem többet, mint ők, és nem azért, mert Auslander vagyok. :) Úgy gondolom, hogy a blogom egy privát blog, ahol elmondhatom a véleményem. Ez nem jelenti azt, hogy minden svájcit szembeköpök, hisz köztük is vannak derék, becsületes emberek, de ugyanúgy vannak gerinctelen, unatkozó köcsögök is.

      Törlés
    2. Kedves Bill,
      A véleményedért - amit a lehető legnormálisabban írtál - , soha ne kérj elnézést! Soha nem a bólogató Jánosok vitték előre a világot.
      :)
      A vita, a beszélgetés fontos.
      ;)

      Törlés
  4. 'nicht mer hier', csak nekem báncsa a szememet :-)
    Azért jók ezek az írások - legalábbis számomra - mert oszlatod a rózsaszínű ködöt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. Kíváncsi voltam, hogy ki veszi észre. :)

      Törlés
  5. Többekhez csatlakozvän, én is nagyon szivesen olvasom az iräsaidat, még ha nem is értek mindig mindenben egyet Veled. Viszont ezt most nem tudom hova tenni. A lätogato parkolo egy bizonyos célt szolgäl, s ez nem az, hogy egy lako oda tudjon ällni abban az esetben , ha több autoja van mint garäzsa, vagy leällohelye. Mivel a sväjci Mietrecht alavetö tétele a " mäsokra figyelemmel lenni - magyarul élni és élni hagyni " elv, azzal, hogy Ti ugymond blokkoljätok az egyik Besucherparkplatzot ( mint közös hasznälatu helységet ) megsértitek az egyik legalapvetöbb jogät a többieknek. "gilt für den Mieter allerdings auch das mietrechtliche Rücksichtnahmegebot, das heisst, der Mieter ist aufgrund seiner mietvertraglichen Verpflichtungen gehalten, dafür zu sorgen, dass er von den allgemeinen Teilen (wie auch den Besucherparkplätzen) nur so weit Gebrauch macht, als ihm dies vertraglich erlaubt ist und auch nur so, als dass die anderen Mietern in ihrer (gleichen) Rechtsausübung nicht beeinträchtigt werden." Ezért kaptätok a cetlit, s ha ebben az esetben aläirja hogy Muster Hans, az sem jelentett vältoztatott volna semmin. Nem fogjäk megkärositani az autotokat, legfeljebb elszällittathatjäk. Amennyiben az ältalänos szabälyzatban szerepel hogy ezek a parkolok Besucherparkplatzok, meg is büntethetnek érte, mert "szäjhagyomäny" alapjän értesültetek rola - annak ellenére hogy nincs kitäbläzva. A kitäbläzäs hiänyära csak az hivatkozhatna, aki nem a lakoközösség tagja, igy a häzi szabälyozäst, nem ismerheti. Ez a lakokra - érthetö okoknäl fogva - nem vonatkozik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnéztem a bérleti szerződést, abban sincs benne, hogy ez "közös helyiség" lenne, így az autó használójának nem kell tudnia erről. Gondolom, ha Anonymus tovább vergődik, majd kiteszi a tulaj előbb-utóbb. Addig meg, nekem is parkolnom kell valahol...

      Az, hogy nem írta alá a levelet, csak az íróját minősíti, ha svájci, ha nem.
      Ezt otthon is nehezen toleráltam, itt miért kellene?

      Törlés
  6. alapvetö, és helyiség lett volna, nem tudom javitani :)

    VálaszTörlés