2014. május 16.

... és elszabadult a pokol...

Tegnap este eszembe sem jutott, hogy ma fociról fogok írni.
Nem tartozik a kedvenc sportágaim közé, mert magyar képviselői nincsenek olyan szinten, hogy egy sort is megérdemeljenek. Ennek ellenére, azért egy jó BL meccset megnézek, vagy majd a VB-t a nyáron.

Este Aarauba vitt az utam, és a vasútállomás előtt piros lámpát kaptam. Közben bámészkodtam és arra lettem figyelmes, hogy kordonnal vannak elzárva egyes részei és rohamrendőrök sorakoznak előtte. Egyelőre csak ráérősen.
Csodálkoztam is, mert nem úgy tűnt, mintha valami "akció" lenne folyamatban. Eszembe jutott, hogy
talán gyakorlatoznak.





Ám, néhány perccel később hallottam a rádióban, hogy a Basel jön és bajnoki meccs lesz.
Azt tudni kell, hogy a Basel évek óta nyeri a hazai bajnokságot, és előkelő helyen szerepel a nemzetközi mezőnyben is.
Az elmúlt évben bennünket is jól elkalapáltak. :(

A szurkolótáboruk enyhén fogalmazva macerás, nem véletlen, hogy a fakabátok kivonultak.

Ma reggel hallottam, hogy nyertek (nem volt meglepetés, az Aarau csak 8.) és kisebb balhé volt (ismét) a meccs után.
Megnéztem a videót.

Amit nem értek:
Miért kell hecceli a másik tábort? Vica- versa.
Miért nem lehet felhőtlenül örülni valaminek?
A rendőrök miért olyan későn "avatkoztak" be? (már bocsánat, de álltak mint a balf@szok)
Pedig, ha megnézed a videót, nem egy nagy tömeget kellett volna kordában tartani, mintegy 50 szaki nem bírt magával.
Megkockáztatom, ha a "rendezők" nem lettek volna, és nem próbálták volna csillapítani az indulatokat, nagyobb balhé is lehetett volna.



Tudom, ebben a nagy "demokrésönben" nem lehet csak úgy beavatkozni. Ha elcsattan egy pofon, azt magyarázni kell.
Részemről egy pillanat alatt oldottam volna meg a helyzetet: elvertem volna őket, mint szódás a lovát.
Ilyenkor mindig az jut eszembe, jobb volt az "átkosban".

Vonatkozó cikk és videó ITT :
és
ITT
valamint
ITT
és végül ITT.

1 megjegyzés:

  1. Az első videót megnéztem, a rendőrök sehol sem voltak csak a végén. Moziztak ők is? Tényleg nevetséges. Azért egyesek jól felkészültek hogy az arcuk ne látsszon mikor a bottal hadonásznak, nem hirtelen felindulásból tették ha már eleve símaszk volt náluk. Véletlenül.

    VálaszTörlés