2014. május 16.

Különbség ügynök és ügynök között

Szerintem nem csak a magam nevében mondhatom, hogy olyan nagyon nem szeretjük az ügynököket.
Nehéz megtalálni azt a személyt, akivel együtt tudunk dolgozni. Nem tanítják (még most sem?) ezt a szakmát, sokan nagyon rosszul csinálják.
Nekem otthon sikerült megtalálnom egy olyan személyt, akiben maximálisan megbíztam, ő kezelte a privát és az üzleti biztosításokat is.
Kéz kezet mos, mindenki jól járt. Nekem nem kellett aggódnom, hogy valami nincs rendben, ő időnként átalakította, amiért gondolom megkapta a jussát.
Nincs ezzel gond.

Amikor kijöttünk, az ügyeinket intéző cég biztosított egy helyi emberkét, aki megkötötte az akkori kötelezőket. Nem panaszkodhatok, mert a biztosítás, amit a „nyakunkba sózott” nem volt rossz, de az ügyfélkezelés fogalmat ő sem ismerte. Azóta sem hallottunk róla.




Később ajánlottak egy magyar szakembert, aminek nagyon megörültem. Bár ne tettem volna. A biztosítás nyelvezete még sokszor magyarul sem egyszerű, hát még egy nem beszélt nyelven. Gondoltam, legalább vele ki tudok igazodni a részleteken. Többször beszéltem vele, és szóba került, hogy szeretném, ha az összes biztosítás egy kézben lenne. Azt gondoltam, hogy ebben ő is lát lehetőséget.
Természetesen, ez egy hosszabb folyamat lett volna, mert volt olyan biztosítás, ahol kötelmem volt.
Az elején megköttetett velem néhány, – szerintem- felesleges biztosítást. Mivel nem volt jelentős tétel, ezért a „hagyd magad, előbb szabadulsz” elvet figyelembe véve, hagytam.
Érezze magát ő is jól.

Talán emlékeztek még, az előző lakással kapcsolatos problémára, amikor segítségét kértük, mivel ez a jogi biztosítás teljesen ismeretlen volt számunkra, nem ismertük a metódust.
Nem nagyon kapkodott, az iratokat egy hónap késéssel (!) küldte meg a jogi osztálynak, amivel - szám szerint - ca. 2 ezer frank kárt okozott.
Sőt, még neki állt feljebb, hogy rossz ügyfél vagyok.
Szerintetek, oda akartam vinni még a többit?
A folyamat így megszakadt, a régiek is maradtak ott, ahol.

Nemrégiben új autót vásároltunk, a régi beszámításával. Minden ment a maga útján, a biztosító megküldte az európai biztosítási kártyát. A díjról meg is feledkeztem (nem jött csekk).




Minap jelentkezett a biztosítós ember is, akinél évekkel ezelőtt megkötöttük még az x autóval ezelőtti biztosítást.
Hirtelen meg is ijedtem, mert csak annyi ugrott be, hogy nem fizettünk semmit, az nem, hogy tulajdonképp a beszámított autóra már rég ki van fizetve az éves díj.
Amiért hívott az ember: felhívta a figyelmünket, hogy egyeztetnünk kellene, mert kevesebb lesz a díj, természetesen az egyéni igényeink alapján, mert
- kisebb az autó,
- nincs lízingszerződés.

Érzitek a különbséget?

Egyébként, ennél a biztosítónál is volt már kárunk, amit egy szó nélkül kifizettek. Ennek ellenére nem mondta, hogy rossz ügyfelek lennék.

Ami még nagyon szimpatikus, hogy menet közben ez a pali valami fő-fő akármi lett a cégnél, de az ügyfeleit nem adta le (jó-jó, ebből plusz zsé is jön), hanem kezeli továbbra is.
Megtehette volna, hogy valami ’beóval’ intézteti, de nem így történt.

Ha már biztosítás, néhány szó a gépkocsi biztosításról.

Ha autót vásárolunk, addig nem kapjuk meg a forgalmi engedélyt, amíg nincs megkötve a kötelező biztosítás. A közlekedési hatóság zárt láncú rendszeren keresztül ellenőrzi, hogy megkötöttük-e.
Ezt megtehetjük akár az interneten is, ezen az oldalon pl. : comparis.ch.
Hogy mit választunk és mennyiért, széles skálán mozog.
Ha lízingeljük/részletre vesszük az autót, akkor a bankok ragaszkodnak a teljes cascóhoz.
Ez szerintem senki számára nem ismeretlen, otthon is így működik.
Ha készpénzre vesszük, akkor pedig csak a kötelezőt kell megkötni.
Az éves díj összege nagyon sok mindentől függ.
Pl. a kocsink paramétereitől, a vezető személyétől, korától, lakhelyétől, de még az sem mindegy, hogy milyen színe van a Bewiligungnak. Sőt, a részlet vagy lízing konstrukció is jelentősen drágítja a biztosítást, akár több száz frank is lehet a különbség.
Bár, állítólag vannak nagyon olcsó biztosítók, nekem ritkán sikerül évi 2000 alá vinnem az összeget.
:)
Valamit rosszul csinálok, biztos.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése