2014. október 22.

A front

Biztosan szembesültetek azzal, hogy napok óta figyelmeztetnek az időjósok a mai front érkezésére, legyen az Svájcban vagy otthon.
Az időjárást mi is figyeljük minden nap, mert attól is függ tudunk-e dolgozni vagy sem. Az eső és a hideg nem számít, de a szél igen. Fiam reggelente tájékoztat a helyi várható körülményekről. Egy egészen pontos telefonos appot használ.
Ma reggel azt mondja, hogy 5 fok lesz. Kicsit hitetlenkedtem, mert a személyes hőmérőm nem ezt mutatta. :)
Nyitott ablaknál alszom, így reggel kimászva az ágyból, rögtön szembesülök, hogy nagyjából mi van odakinn.
Ma reggel nem éreztem semmi extra hideget.


1/2 7-kor ültem kocsiba, jó volt az idő. Nálunk 14 fok volt, így csak egy pulcsit vettem magamra. Az feltűnt, hogy a szokásosnál is sötétebb van, csak felhő volt az égen.
Mindegy.
Visszafele 1/48 kor indultam Aarburgból. Még ott is kellemes volt az idő.
Jövök az autópályán, egyszer csak havas eső (!) kezd esni.
Mi a rák?
Hülye vagyok?
Hogy esik havas eső 14 fokban?

Abban a pillanatban elkezdett csipogni a kocsiban a csúszós útra figyelmeztető jelzés. (Nálam 5 foknál kapcsol be).
Nézem a kijelzőt, 3 (!) fok van.
Bakker.
Na ez nem semmi. 10 perc 10 fok.
Később elállt az eső, de a felhők elég félelmetesek voltak.
Ez azért elég durva.
Ti is észrevettétek?




2 megjegyzés:

  1. Pár száz km-rel Nyugatra, a Bakony közepén ugyanez úgy zajlott, hogy ma hajnalban egyszercsak arrébb fújta a szél a teraszon az asztalt és a padokat. Ezek fából készült 8-15 kilós bútorok. Erre a zajra ébredtem. Ez után kb. 2 perccel verni kezdte az eső a hálószoba északi ablakát, de majdnem úgy, mintha tűzoltófecskendővel locsolták volna.
    Jó húsz évvel ezelőttről is emlékszem efféle hirtelen időjárás-változásra, akkor egy-két óra alatt 10-15 cm hó esett. Épp költözködtünk, utánfutóval, hát kibírtuk röhögés nélkül :)

    VálaszTörlés
  2. Mindig mondtam Neked, hogy Sväjc a "csodäk orszäga" :)))))

    VálaszTörlés