2015. július 5.

Magyarország, én így (nem) szeretlek...

Ha ne adj Isten egyetlen rossz szót merek mondani, vagy írni kishazánkra, a "hazafiak" egyből megtalálnak és lefikáznak.
Kíváncs vagyok, az alábbiakra milyen magyarázattal szolgálnak.

Gyerekem szabadságát tölti otthon. Négy éve él Svájcban, megtanult egy szakmát, dolgozik. Nem szórja a pénzt, vett egy sportkocsit (tök mindegy milyen, de nem egy tucatdarab otthon).
A félelmeim a szabi alatti használattal kapcsolatban nem voltak alaptalanok.
Elment strandolni, beállt a fizetős parkolóba. Szabály szerint, ahogy illik.
Mikor szeretett volna hazaindulni, akkor érte a "meglepi".
Lelopták a szelepsapkát és leengedték a kerekét.

Ez milyen dolog?
Miért?
Nem értem az indíttatást.

Svájcban még soha nem tettek kárt akarattal,  vagy "kedvtelésből" az értékeinkben.

Sajnos, ez otthon nem először fordult elő. Mielőtt kiköltöztünk, az új autónkat húzták meg egy kulccsal.

Csak azt kívánom ennek a "derék" embernek, hogy mártsák a kezét aranyba.
Jó forróba!


16 megjegyzés:

  1. Ilyen sajnos mindenütt megtörténhet. Nekünk egyszer a vadonat új (1 hetes) autónknak húzták végig az oldalát, a járda felöli oldalon, szóval akarattal, Zürich belvárosában. Újra kellett lakkoztatni az egész kocsit. Ehhez képest egy szelepsapka semmiség. Pesze bosszantó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom, hogy így jártál, de úgy gondolom, hogy számszakilag erre jóval kevesebb az esély itt, mint otthon.

      Igazából a kérdésem arra vonatkozik, hogy mi viszi rá az EMBERT ilyen dolgokra.

      Elvonatkoztathatunk a konkrét esettől: mi a jó abban, hogy kivágják a busz ülését?
      :(

      Törlés
  2. Sajnálom. Rendszeresen lehet ilyet hallani. Ennél jobban már csak az szokott irritálni hogy ha az ilyen incidenst otthon szóváteszed akkor sokszor a válasz az hogy hát mit vagy úgy oda, van pénzed megcsináltatni. :(

    VálaszTörlés
  3. Beteg emberek beteg játéka.... amit a politikusok csak fokoznak .. lásd anno a Combino storyt is....

    Másrészt akár itt akár a határátkelő blogon rühelem azokat a hazafikat akik kritika nélkül úgy imádják magyarisztánt, hogy rég elhúztak belőle.... gusztustalan .... azért mert vannak embereknek averziói ezzel az országgal kapcsolatosan és ennek következtében el is hagyták sőt ezt le is írják .. le a kalappal... azok akik ezen emberekbe folyamatosan belekötnek hazafias álarc mögé bújva azokat izélje meg 1 talicska majom ahogy az angol mondja....

    Az, hogy 1 ember jól él, megdolgozott érte.. élvezi ennek a gyümölcsét... ezt pedig sok retardált így vagy úgy tönkreteszi .... az elmekórkép a társadalomról...

    VálaszTörlés
  4. írtam 1 kommentet... lehetséges, hogy eltűnt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elméletileg nincs a rendszerben több. Remélem, hogy nem tűnt el.

      Törlés
  5. Szerencsére, (most) nem a kár értéke a jelentős.
    Csak szeretném megérteni, hogy vajon mi járhat az "elkövető" fejében.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. frusztráltság.

      Törlés
    2. ez tahóság.... ha valaki idegen tulajdonában kárt teszek az tahó rosszindulat.... nem tudom, hogy miből van neki.... ill. irigység is... külföldi svájci rendszámú drágább autó... nem valószínű, hogy össze orbánisztálta összelopta, hanem épp ellenkezőleg nagyobb a valószínűség, hogy teljesítmény van mögötte....

      én írtam a Combinos bejegyzést... ott is érdekes volt aki még emlékszik rá... és a fityesz csak szította a hangulatot a sok bunkóval egyetemben....

      ez szegénységi bizonyítvány ....

      Törlés
    3. Emlékszem a combinos esetre is. Sajnos, nem egyedi. És minden mellé nem lehet őrt állítani. :(

      Törlés
    4. szerintem egyre több ilyen esetre kell számítani. a túlzott jövedelemkülönbségek frusztrációt szülnek. és a jövedelemkülönbségek egyre nőnek, a jövőben pedig még tovább fognak nőni.
      rossz lesz szegénynek lenni, de gazdagnak se lesz jó lenni. állandóan retteghetsz, kit és mikor irritál a vagyonod annyira, hogy kárt tegyen benne.

      Törlés
  6. Sajnalom. Az iilyen ember hata mögött irigyseg, frusztraltsag all. Sajnos a hazank fiai es leanyai mindig mashogy allnak a dolgokhoz. Nagyon sokszor hallottam mar, hogy egy külföldi allampolgar elment megnezni kis hazankat ami tenyleg szep termeszetileg. Viccesem ennyit mondott az illetö: autoval mentem vonattal jöttem... elloptak az autojat. Ennyi. Nekünk egy 12 eves nem draga autonk van, megis mindig mondom a paromnak hogy nagxon vogyaznunk kell, mert honfitarsainkat nem az auto szine vagy markaja erdekli, hanem a rendszam. Ha meglatja hogy svajci, maris azt gondolja, hogy itt senki sem dolgozik es megis milliomos (Frankban) :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, azt hiszem én is, hogy a külföldi rendszám "fáj" jobban.
      A második Svájcban vásárolt autónk egy Citroen C5 volt, ami nem egy nagy szám.
      Hazalátogattam, és meghallottam egy megjegyzést (már nem emlékszem pontosan mi volt), de cinikusan valami olyasmi volt, hogy megjöttek gazdagék is.
      Persze, a parkolóban ennél nagyobb, szebb, drágább, autók álltak honi rendszámmal. :)

      Törlés
  7. Ne feledd, hogy azokat 0 forintért vásárolták a szintén 0 forintért vásárolt lakáshoz és a másik autóhoz. Azóta a "szegény devizahitelesek" táborát gyarapítják. De ez egy más történet......
    Én úgy nőttem fel, hogy az utcán véletlen sem szemeteltem, hazáig vittem a szemetet, nehogy el kelljen dobni. A más tulajdonához még kölcsönbe sem nyúltam. Ha nem telt rá akkor csak lógattam a szemem. Ennyi. Ma már ez nem "divat". Zsigerből veszik el ami megtetszik. Aztán ha nem megy, akkor jön a rombolás. Jó példa erre egy ismerősöm, aki a háza ajtaját nem zárja kulcsra. Betörtek hozzá és mivel nem volt mit vinni, péppé törték a fa ajtót tokostól. No ez került sokba. És ez bárhol van, nem feltétlen hungarikum.
    üdv: Mariann

    VálaszTörlés