2016. január 8.

Egy utazás margójára

A sztorit feltétlen ketté kell bontanom, mert ha csak a rosszat írom le, akkor nagyon elcsúfítom az egyébként nagyon jó második részt.
Tehát, először jöjjön a rossz.
Eddigi bejegyzéseimben rendszerint szidtam a közösségi oldalakat, de néha jó dolgokba is akad az ember.
Még jócskán az ünnepek alatt dobott fel a rendszer egy reklámot, ami utazást kínált.
Megnéztem, és rögtön bele is szerettem.
Azt már korábban is terveztem, hogy egyszer el kellene valahova vonattal menni.
Az ajánlat szerint a Rätische Bahn-nal lehet utazni Churból Tiranoba. Ca. négy óra vonatozás.
Ha hiszitek, ha nem, még soha nem utaztam itt semmilyen tömegközlekedéssel. Itt volt a remek alkalom. Vettem két jegyet a két ünnep közötti időszakra, mi bajunk lehet alapon.
Mivel a vonat reggel fél 9-kor indul, és Chur nem épp a szomszédban van, arra gondoltam, hogy ne keljünk már korán, lemegyünk egy nappal előbb és még azt a városkát is meg tudjuk nézni. Eddig csak átutazóban voltam arra.

Nem tudom, ti melyik oldalon foglaltok szállást, én évek óta a booking.com oldalát használom (ez itt a reklám helye ), teljes megelégedésre. Eddig mindig azt kaptam, amit láttam a fotókon, különösen nagy csalódás nem ért. Azért is szeretem az oldalt, mert nagy a választék. A szűrőt sok kritérium szerint lehet beállítani.
Úgy voltam vele, hogy csak egy éjszakáról van szó, ráadásul tényleg csak aludni kell, a feltételeket nem nagyon szabtam bő lére. Az alapszolgáltatáson kívül legyen WIFI (tudom szánalmas, de nekem nincs előfizetésem), és parkoló. No, meg reggeli.
Hozzá kell tenni, én is hülye voltam, mert nem néztem meg részletesen az ajánlatot. Így esett a dolog, hogy a szobához nem tartozott fürdőszoba.
Eddig azt gondoltam, hogy egy HOTEL esetében ez alap.
Nem az volt.
:)
Kicsit furcsa, laktam már a balkánon is, ott is természetes volt ez a "luxus".
De, ne menjünk előre.
Maga a szálloda a képek alapján kicsit rusztikus, de hangulatos. Itt volt a második hiba. A szobáról nem volt kép. Lehet, gyanakodnom kellett volna. Az étterem, a recepció, a borospince, a fürdő (közös) és a többi szépen lefotózva.
:)
Jobbra a HOTEL


Amikor a városba értünk, még sétálgattunk és csak akkor kezdtük el keresni a hotelt, amikor már sötétedett. A navival nem találtunk oda. Gond egy szál sem, parkoljunk le és menjünk a google térképpel, gyalog. Nem volt messze, 300 méter. Gyakorlatilag a belvárosban leltük fel, azon belül is az Altstadtban. Akkor már ismerős lett az utca, hisz egy órával ezelőtt sétáltunk erre.
Azt gondoltam, hogy majd a parkolásról felvilágosítanak a recepción.
Bementünk.
Megkaptuk a kulcsot, 3. emelet. Jó lesz egy kis lépcsőmászás.
Még ekkor sem gondoltam semmi rosszra, hisz attól, hogy nem tegnap épült a ház, még lehet modern a belseje.
Közben kiderült, hogy parkoló az nincs. Illetve ahol találok. Fizetős.
Hm...
Már ezen is dörmögtem kicsit, hisz azért mégsem szerettem volna a szabad ég alatt hagyni, valami távoli parkolóban az autót (300 méterre volt a szállótól).
Ráadásul egyszerre csak kétórányi érmét lehetett bedobálni. Még jó, hogy este hét után már nem kellett fizetni, reggel 7-ig.
No, mindegy.
Irány a szoba.
Belépünk, és itt jött a meglepetés. A tragikus az gyenge kifejezés.
Ahány bútor annyiféle, nem tudom hol kukázták őket.
:(
A szoba kicsi, épp elfért benne a dupla ágy, egy szekrény és egy íróasztal.
No, meg egy mosdó. Ekkor kérdezte a párom, hogy "na és, hol a fürdőszoba?".
Mint kiderült francia fürdő és WC van.
Hátul, a francba.
:D
Az épület kissé megereszkedett, a fafödém elgörbült, így az ágy láb felüli és fej felőli része között volt vagy 5 centi.
Nem baj, az agyunk véreállátása biztosított lesz éjszakára.
A szobában a tv-hez két hosszabbító vitte az áramot.


Az íróasztalnak nevezett hastokhoz nem vitt rá a lélek, hogy hozzáérjek.


No comment.
Hogy mennyibe került? Ezért a luxusért 120 frankot fizettem.

Este még lementünk vacsorázni.
Szerintem, a szakács vagy magyar volt, vagy még az átkosban ott tanulta a szakmát, mert a rántott hús olyan vékonyra volt klopfolva, mint egy 80 grammos fénymásolópapír. Ellenben adtak egy kiló sült krumplit hozzá.
Kétféle bor volt az étlapon, amit kimérve is szervíroztak, de a pincér szerint az egyik kifogyott.
:)
Mindegy.
Érdekes éjszaka volt.
Reggel pára folyt az ablakon, helyes kis tócsába rendeződve a párkányon. Szerencsére, nem sok időnk volt tovább bámészkodni, megettük a kontinentális reggelit és elhúztunk. Hogy mitől volt kontinentális, azon még gondolkodom.

Következő dolog, amin egy kicsit elmorfondíroztam már a vonaton történt.
Szerencsére nem volt tele, így utastársunk sem volt, ketten osztoztunk a négy ülésen. Szuper.
A vonaton egy mexikói srác, egy svájci pár, sok ferde szemű, néhány - talán - olasz, és egy angolul beszélő, - nyílván expat - társaság. Fiúk, lányok vegyesen, olyan 30 körüliek.
Én már azon felhúztam kicsit a szemöldököm, hogy az egyik srác magával hozott egy kartonban 6 üveg bort. Először tanácstalan voltam a kérdésben, egészen addig, amíg meg nem bontották.
Ja, hogy ez itt kerül elfogyasztásra?
Mint írtam, nem vagyok egy nagy vonatos, de biztos, hogy ez így szokás?
Pláne, a vonaton volt büfé. Persze, mint mindenhol máshol nem "tesco-takarékos" áron.
De ha már kirándulás, ha már jól kereső expat, akkor nem telik rá?
No, mindegy.
Ahogy haladtunk, telt az idő, fogyott a bor, a hangerő pedig egyenes arányban növekedett. Bevallom, engem zavart kicsit.
Már azt hittem, hogy ennél nincs lejjebb.
De van.
Megvan, amikor a '80-as évek magyarja ment a strandra a hűtőtáskával, benne a hideg sörrel, meg a rántott húsos szendviccsel?
Jelentem, nem magyar sajátosság.
A kis társaság, hogy jobban csússzon a maradék bor, elővette a kolbászkát és a zsemlét.
Olyan szag kevergett a kocsiban, hogy ölni lehetett volna vele.
Lehet, hogy ezt tényleg így kell?
Ezt most komolyan kérdezem, nekem nincs tapasztalatom.
Lehet, hogy rosszul gondolom, de nekem ez nagyon furcsa volt.

És, akkor legközelebb jöjjön a kirándulás szép része.
:)

13 megjegyzés:

  1. Ez a szoba tényleg durva, ennyi erővel mehettetek volna egy Jugendherbergébe, az úgy fele-harmadennyibe került volna, és icipici szerencsével jobban néz ki :) Remélem jól lehúztad a booking.com-on.

    Erről az jutott eszembe, amikor kiköltözésünkkor lakást kerestünk. Soha életemben nem láttam még előtte olyan ocsmány, undorító konyhákat és fürdőszobákat, mint amilyenek itt (még mindig) vannak (pedig nagyszüleim még döngölt földes parasztházban laktak).

    VálaszTörlés
  2. A svajci szallodakrol tudni kell hogy a regi epületekben nem mindenhol tartozik fürdöszoba es wc a szobahoz. Ez a siterületeken is igy van. Ezek a legolcsobb kategoriaban vannak 90 -120 CHF. A vonaton törtentek egyaltalan nem megszokottak. Az sbb alkalmaz biztonsagi embereket akik az ejszakai vonatokon sem türik meg az ilyen eseteket. A Rätische Bahnon nicsenek biztonsagi emberek de az ellenlrök odafigyelnek. Nem csak a rätische bahn megy oda hanem a bernina express is. Azon csak turistak vannak. Na az ara sem a helyi utazasra szol. Remelhetöleg a tovabbi resz az utazasbol jol sikerült ☺

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez elég gáz...
      :(
      Ha tudom, akkor hostelbe megyek. Még az is különb lett volna.
      Még jó, hogy csak egy éjszaka volt.

      A RTB üzemelteti(?) a Bernina expresszt, szóval rosszul írtam.
      :)
      Ezzel mentünk, és nem volt drága, de erről majd legközelebb.
      Csak kalauz volt, meg a büfés.

      Törlés
    2. RhB. Az RTB az a Rheinthal Bus :)

      Törlés
    3. Köszi a javítást, nekem fogalmam sincs, hogy melyik, melyik.
      ;)

      Törlés
  3. Foglalás előtt elolvastad a kommenteket a booking.com-on, voltak egyáltalán? Ennyira lepra belső térről azért csak meg kellett (volna?) emlékeznie másnak is.
    Mi mindig elolvasunk minél több kommentet, ha kell google translate-tal, ha nem angolul van, gyakran megesik, hogy a sok semkitmondó vagy irreleváns komment közt megbújik egy fontos, negatív körülményt felfedő megjegyzés, ilyenkor felejtős lesz a szállás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őszinte leszek: mivel csak egy éjszakáról volt szó, nem foródítottam erre figyelmet. Svájcról lévén szó, feltételeztem, hogy az alapszolgáltatás nem ezt jelenti.
      Ez csak annyit jelent, hogy erősíti azt, hogy nem kell elájulni attól, hogy ez Svájc.

      Törlés
  4. Bele lehet futni Svájcban is rettenetes dolgokba. Nem árt alaposan megnézni, egy éjszakáért is kár ha rossz a hely. Ugyan 120 frank nem túl sok, de egy ilyen vacakért kár. Sokat utazom vonaton, de ilyen iszogatós társasággal szerencsére még nem találkoztam. Feltehetően kifejezetten turista járat ez a Rhätische Bahn

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legközelebb jobban megnézem.
      Túléltük azért...
      :)
      Igen, ez eg kirámduó vonat, de felszállhatnak helyeiek is.
      Ugyanakkor ez sem jogosít fel senkit a tahó viselkedésre.
      ...

      Törlés
  5. A Räthische Bahn a bündner SBB. Ebben a kantonban ez az allami vasuttarsasag. Vonatjaratai vannak. Az allami vasuttal el lehet jutni tiranoig de csak atszallassal. Chur - Samedan , Samedan - Tirano vagy Samedan - Pontresina es Pontresina - Tirano. A BERNINA Express megy Davosbol Tiranoba. Ez a turistaknak van, az ara több mint a normalis allami vonatnak. Sajnos beleszaladtatok, a turistak elönyt elveznek, es most különösen nehez idöket el ott meg a turizmus. En valami hasonlot eltem at a zermatti vonaton. Az elkövetök amerikaiak voltak. 😣Graubünden sokszinü es nagyon szep helyei vannak. Ha visszaternetek, akkor ajanlom a helyi vonatot. Tiszta, jo es olyen dolgok nem törtenhetnek meg. A szallodaknal van egy orszag besorolas. Itt Svajcban egy 3 *- os helynek nem kötelezö a szobaban fürdöt es wc- t biztositani. Viszont azon az emeleten kell lennie ahol a szoba van. Ezt en is tapasztalatbol tudom. De ahol mi voltunk ott meg penesz is volt dohos levegövel.
    Az elsö nevtelen

    VálaszTörlés
  6. A Räthische Bahn a bündner SBB. Ebben a kantonban ez az allami vasuttarsasag. Vonatjaratai vannak. Az allami vasuttal el lehet jutni tiranoig de csak atszallassal. Chur - Samedan , Samedan - Tirano vagy Samedan - Pontresina es Pontresina - Tirano. A BERNINA Express megy Davosbol Tiranoba. Ez a turistaknak van, az ara több mint a normalis allami vonatnak. Sajnos beleszaladtatok, a turistak elönyt elveznek, es most különösen nehez idöket el ott meg a turizmus. En valami hasonlot eltem at a zermatti vonaton. Az elkövetök amerikaiak voltak. ��Graubünden sokszinü es nagyon szep helyei vannak. Ha visszaternetek, akkor ajanlom a helyi vonatot. Tiszta, jo es olyen dolgok nem törtenhetnek meg. A szallodaknal van egy orszag besorolas. Itt Svajcban egy 3 *- os helynek nem kötelezö a szobaban fürdöt es wc- t biztositani. Viszont azon az emeleten kell lennie ahol a szoba van. Ezt en is tapasztalatbol tudom. De ahol mi voltunk ott meg penesz is volt dohos levegövel.
    Az elsö nevtelen

    VálaszTörlés
  7. Ez a hotel tényleg nagyon durva! :o Mi utazgatunk így Svájcban, ahogy most ti is, legutóbb Zürichből vonatoztunk Zermattba, ott töltöttünk egy éjszakát, majd a Glacier Express-szel St. Moritzba, szintén hotel - és harmadnap haza. A hoteleknél mi is igyekeztünk a lehető legolcsóbb, reggelis, pályaudvarhoz közeli megoldást keresni, de ez itt most minden elképzelést felülmúl, amit mutatsz (mondjuk tény, hogy mindig elolvasom az értékeléseket, mielőtt foglalok, mert szép-szép az önfényezés, de a vendégek fotói pl. a Tripadvisoron sokkal többet mondanak :P). A híres Glacier Express: egy akció keretében kedvezményes jeggyel utaztunk első osztályon, kértünk ebédet is, mert az út 8 órát tartott. A vagonban egy komplett kínai csoport közé keveredtünk, akik ugyan félúton leszálltak, de amit hagytak maguk után.....Coop-os zacskókkal jöttek, mindent felvásároltak, amit találtak, és őszintén, nincs jobb szó, végigzabálták az utat....amikor leszálltak, szegény utaskísérők nekünk fakadtak ki, hogy milyen undorító, ami ottmaradt utánuk. De hogy nem kell ehhez a távolkeleti ember: tavaly a genfi autószalonra mentünk vonattal, és svájci utastársaink itták butára magukat sörrel az úton, szétlocsolva, ha úgy fékezett a vonat, ordítozva, degenerált, kulturálatlan módon viselkedve. Igen meglepő ez itt ebben az országban, de legalább a vonatok pontosak voltak, a táj gyönyörű, az autószalon érdekes :) By the way Genfből hazafelé egy fiatal pár grillcsirkét evett...szerinted? Kíváncsi vagyok a sztorid folytatására.

    VálaszTörlés