2016. április 11.

Nem értem

Nem akarok hosszasan rugózni a barcelonai kiránduláson, csak még egy utolsó témában hozakodok elő vele.
Olvastam két azonos témájú cikket (egy magyar, egy svájci), és nem hagy nyugodni a dolog.

Bevallom, hogy amikor Barcelonában a stadionhoz értünk, kicsit beparáztam. Nem szeretem az erőszakot, meg öreg is vagyok már a balhéhoz (pláne a futáshoz).
A stadion előtti kis téren a "B-közép" hangolt. Eldurrant néhány petárda, énekeltek, stb.
Aggódva néztem a páromra.

Aztán a dolog ennyiben maradt.
Nagyjából előttünk volt a szektoruk, de a hangos doboláson, szurkoláson kívül nem volt semmi. Se petárda, se bedobott üveg, se verekedés, semmi.
Azt hozzáteszem, hogy a belépésnél belekukkantottak a táskába, és a területen belül nem lehetett alkoholt venni.
A meccs végén - a vereség ellenére - sem volt semmi. Sem gyújtogatás, sem vandalizmus, semmi.
Mindenki ment haza. Csendben, békében.
Max. a szemét maradt, amit a parkban hagytak, de azt másnapra eltüntették az illetékesek.
Hozzáteszem, nem vonult fel a helyi TEK sem, teljesen normális nagyságrendben volt rendőri jelenlét.
.
.
.
Vasárnapi hír Magyarországról, ITT:
Videó ITT:

NB III!!!
Bakker.
Mezei foci...

Aztán egy hétfő reggeli hír Svájcból, ITT:
Videó ITT:
forrás: 20 minuten.ch
Leamortizált rendőrautó

Ok, a Básel azért nem rossz, semmiképp sem lehet egy lapon említeni egyik otthoni klubcsapattal, de azért nem is egy Barca vagy Real Madrid. Arról nem is beszélve, hogy Barcelonában voltunk 100 ezren, az otthoni meccsen talán pár százan, a baseli stadionba max. 37 ezren férnek be (nem tudom mennyien voltak).
Nem értem...

Miért van erre szükség?
Ha egyik helyen meg tudják fékezni, miért nem tudják máshol is megtenni?
Ötlet?
:(

4 megjegyzés:

  1. Hát, okosat nem tudok válaszolni... :D De az tény, hogy a déli csapatok szurkolói (na jó, egy-két kivétellel) valami teljesen más müfajban szurkolnak.
    Az meg egyenesen megható volt, ahogy a barcelonai szurkolók megemlékeztek Cruyff-ról, aki ugye nem sokkal elötte halt meg. Ö (is) nagy egyénisége volt a csapatnak is, na meg edzöként sem volt kutya, de még csak nem is földijük volt. És mégis...
    Más: pont egy Madrid vs. (katalán) Barcelona meccs kapcsán az ember nem is csodálkozna, ha lenne némi politikai fennhangja a meccsnek, de nem... Ök "csak" szurkolnak...

    VálaszTörlés
  2. Volt szerencsém a Fradi pálya mellett dolgozni, hát ami ott volt az irodaház parkolójában egy szimpla bajnoki meccs kapcsán rendszeresen, attól hányni kellett.... Nem hogy balkán, a legsötétebb Afrika.

    VálaszTörlés
  3. En ott voltam a Basel- meccsen. Meg beszeltuk is bent a stadionban, hogy meglepoen "normalisak" voltak a zürichiek. Bent nem tortent rendbontas, alig volt nehany faklya naluk.... maskor szetverik a stadiont valamilyen okbol. Tenyleg nem ertem mire jo ez? Ezert Sem mentem eletemben meccsre, es nem szerettem a focit sohasem. Ja, hogy miert vagyok ott a meccsen? Szuletett baseli partnerrel nem lehet meguszni az ilyesmit :)

    VálaszTörlés
  4. Mindig ez van, Valenciaba sokszor kavarodtam mar be akkor, amikor meccs elott-utan voltak, nincs rendbontas, illetve nagyon kevesszer, jonnek ki a meccsrol hazasparok, csaladok, teljesen mas a "focikultura", ha van ilyen. Amin meg meglepodtem, hogy mivel keves a parkolohely, motorokat siman vegigpakoljak a jardan, autok is szep szammal parkolnak tilosban olyankor, itt nincs mikulascsomag, aki rossz helyen van, elviszik a depoba, na ilyenkor nem. Szepen meccs vegen mindenki ott talalja a jarmuvet, ahol hagyta. Vio

    VálaszTörlés