2016. augusztus 26.

Lámpa az erdőben

Elöljáróban néhány gondolat az előzőekről:
Soha nem értettem azokat (jellemzően a Svájcban élő magyarokat), akik azt várják el tőlem, hogy csak a jó dolgokról írjak, rosszak egyszerűen nincsenek.
Példa rá a kettővel ezelőtti 5 órás várakozást megemlítő írásom. Pedig minden országban vannak, történnek negatív dolgok is, a megítélést ezek is meghatározzák.
Ahogy a rosszakról, a jókról is írok, bár ezeket sokan el sem olvassák, csak azok a lényegesek, azokat kommentelik, amikben "vér" folyik.
Kár...
Ennyit erről, jöjjön egy tartalmilag teljesen más írás.

Többen kérdezték már tőlem, hogy mit szeretek Svájcban?
Például az erdőket. Azt sok kirándulóhelyet, amiket érdemes felfedezni, akár pár kilométeren belül is. Az erdei gyalogutak mind kiváló minőségűek, szépen rendbentartva, pihenőkkel, szemetesekkel ellátva. Gyakorlatilag csak überlativuszokban lehet ezekről beszélni.

Minap egy olvasó küldte be az alábbi képet, amin egy közlekedési lámpa látható. Az erdőben.
Amíg nem olvastam a hozzá fűzött magyarázatot, én is jót derültem rajta.
:)

 (Bild: Leser-Reporter)
Az illetékesek később megmagyarázták a furcsaságot: az erdőben egy nagy víztározó felújítási munkái zajlanak, amihez teherautókkal szállítanak anyagot, ezért a -biztonság érdekében - került felállításra a lámpa, amit a munka befejeztével természetesen eltávolítanak majd.

Ennek ellenére többekben is felmerült a kérdés, hogy nem esik-e át Svájc a ló túloldalára szabályozás kérdésében.
A feltett kérdésre a választ adók (több mint 4 ezren) az alábbiak szerint feleltek:
A biztonság érdekében jó dolognak tartja 57 %, egy picit eltúlzottnak tartja 28 %, és 15 % nem tudja megítélni ezt.
Ha most az én véleményem is számít, akkor az elsőre szavaztam volna.
:)
Bár tényleg furcsa a látvány, de így nem érhet meglepetés senkit sem.

Eredeti cikk ITT:


2 megjegyzés:

  1. Ez jó. Ha velem jön szembe, a háttér ismerete nélkül biztos én is arra gondoltam volna, hogy ezek a svájciak nem százasok. :D
    Az utolsó mondatodhoz ("így nem érhet meglepetés senkit") pedig: dehogynem, maga a lámpa már eleve jó nagy meglepetés... :))))))

    VálaszTörlés
  2. Vizuális tip. vagyok. Egyből elképzeltem, hogy Herr X. épp reggeli futását bonyolítja az erdőben békében, nyugalomban, majd útját állja a lámpa, ami épp piros.
    :D
    Gondolom, hogy nézett nagyot, hogy most akkor WTF? Álljon meg, míg zöldre vált, vagy... ?
    Vicces lehetett.

    VálaszTörlés